18 Юли 2025петък07:48 ч.

В капана н@ мрежите

/ брой: 151

автор:Альона Нейкова

visibility 1242

Най-голямата търсачка във виртуалното пространство представи нов сайт за общуване, наречен Google+, който ще конкурира най-популярната социална мрежа Facebook. С това съобщение преди дни световните информационни агенции потвърдиха отдавнашните планове на интернет гиганта да завземе по-голям дял от печалбите, идващи от многоликата и вездесъща реклама. Явно в Google нямат мира, че на Facebook се падат 13% от общите часове, прекарани от потребителите онлайн през последните месеци, докато при най-известната търсачка те са "едва" 10 на сто. Най-добрите експерти на компанията не спират с идеите си за привличане на още и още потребители на услугите им. Не всички от тях са сполучливи, разбира се. Но това не пречи на амбициозния Google да се развива в най-различни интернет направления.
От началото на годината от търсачката упорито отричаха, че разработват собствена социална мрежа, която пряко да конкурира Facebook. Доста медии дори тиражираха изказването на известния експерт Тим О'Рейли, публикувано в микроблога му, че е видял новия проект с очите си и той изглежда "потресаващо". О'Рейли дори "издаде", че новата социална мрежа ще се казва Google Circles, което принуди интернет компанията да засили контрола над тайнствения проект и накрая да го представи под друго име.
Google+ бе пуснат на 28 юни. Мечтаната от търсачката собствена социална мрежа обаче заработи в затворен режим. Съвсем умишлено. Покани да се присъединят към новата услуга получиха само "избраните", както впрочем в началото бе и с електронната поща на Google - gmail. "Късметлиите" като че ли имат за цел да предизвикат завистта на останалите, лишени от привилегията първи да усетят предимствата на новата идея за социално общуване в мрежата, което може да се осъществява на 40 езика. Засега.
И въпреки че някои наричат Google+ "убиеца на Facebook", от интернет компанията скромно посочват, че разработката им просто ще подпомогне потребителите да "споделят най-интересното в интернет". Като за целта им се предоставя възможността да създават най-различни групи, да разработват собствени теми, да общуват онлайн не само с текстови съобщения в реално време, но и с помощта на видеочат. Този ключов елемент на Google+, с който от компанията искаха да надскочат възможностите на Facebook, а именно жадуваната от мнозина опция и за видеовръзка, предизвика мигновена реакция от най-популярната социална мрежа. Оттам светкавично обявиха, че преговорите със Skype са успешни и потребителите на Facebook също ще може да общуват, използвайки видеокамери и микрофони.
Надцакването кой кого ще надвие, като предлага по-примамливи оферти за използване на виртуалната мрежа, със сигурност няма да спре дотук. Но шансовете Google да затрие Facebook засега изглеждат твърде малки, дори нищожни. Още повече че 7 години след създаването си най-прочутата социална мрежа в света се радва на 600 млн. до 750 млн. активни потребители месечно.
Очевидно е, че конкуренцията между гигантите в нета ще води до все повече улеснения за потребителите. А човекът като "социално животно" все по-лесно и задълго ще попада в капаните на "социалните мрежи" и ще става все по-зависим от тях.

Средствата по ПВУ за саниране са спасени

автор:Дума

visibility 746

/ брой: 130

Словакия пак блокира санкции срещу Русия

автор:Дума

visibility 812

/ брой: 130

Джорджеску остава под съдебен контрол

автор:Дума

visibility 740

/ брой: 130

Париж отменя два официални празника

автор:Дума

visibility 801

/ брой: 130

Пекин стопля отношенията с Брюксел

автор:Дума

visibility 716

/ брой: 130

Възможности

автор:Александър Симов

visibility 780

/ брой: 130

Ах, леглото

автор:Аида Паникян

visibility 781

/ брой: 130

Пълен батак при хранилището за ядрени отпадъци

visibility 753

/ брой: 130

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ