Изграждането на част от автомагистрала "Рила", която ще бъде естествено продължение на магистрала "Струма", ще бъде отдадено на концесия. Става дума за участъка, който ще свърже Дупница през Кюстендил с ГКПП "Гюешево" на границата с Република Северна Македония. На 1 октомври Консултативният съвет по концесиите ще разгледа предложението за концесия на участъка Дупница - Гюешево, обяви министърът на транспорта Гроздан Караджов. На въпросния съвет ще бъде разгледан списък с големи инфраструктурни обекти, които ще бъдат развивани чрез концесии за строителство.
Ако получи одобрение, "Рила" ще бъде първата магистрала у нас, изградена на концесионен принцип - със средства на частен инвеститор, който след това от таксите за ползване на магистралата ще си възвърне вложените средства и ще реализира печалба.
През май премиерът Росен Желязков възложи на всяко министерство да идентифицира по три значими проекта за строителство и услуги, за които липсват бюджетни средства средносрочно. За всяко предложение министрите трябваше да извършат оценка доколко приложима е концесията. По думите на премиера тази форма на публично-частно партньорство ще стане все по-необходима, защото средствата от еврофондовете за инфраструктура осезателно ще намалеят.
За магистрала "Рила", която свързва Кюстендил, Дупница и Самоков с магистралите "Тракия", "Хемус" и "Струма" и е част от европейския транспортен коридор 8, министър Караджов очаква до пролетта на следващата година да бъде избран международен консултант от типа на Световната банка или ЕИБ, който да направи анализ как да се финансира и как от ползването на магистралата да се изплаща обратно частната инвестиция. Хубавото на този тип инвестиции е, че от мига, в който се инвестират частните средства, самата инфраструктура става публична държавна собственост, тоест на всеки един от нас, поясни Караджов.