08 Май 2024сряда23:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Удобно оправдание

/ брой: 204

автор:Евгени Гаврилов

visibility 778

Както е тръгнало, пандемията ще се окаже удобно оправдание за всички провали на управляващите. Например, че приходите, които е донесла тол системата, са наполовина от планираните. Очаквано обяснението на регионалния министър е коронакризата. Явно Неговата "печатница за пари" се развали, още преди да е заработила на пълни обороти. Тя по-скоро се превърна в непрекъснат източник на скандали и на лоши новини за българските данъкоплатци. Преди два месеца държавата бръкна в техните джобове, извади още 100 млн. лв. и ги даде на консорциума "Капш", който спечели конкурса за изграждането на  това технологично чудо за събиране на пътните такси по електронен път. След куп закъснения и отлагания то най-сетне заработи на 1 март. За свършеното дотогава изпълнителите вече бяха прибрали 180 млн. лв. Така нещо в сметката не излиза, защото министър Петя Аврамова твърди, че за тола са похарчени 240 млн. лв., а реалността показва, че те са 280 млн. лв.

В началото на август неочаквано Агенция "Пътна инфраструктура" съобщи, че партньорството й с "Капш" всъщност не е приключило и ще продължи още поне две години, а може и петилетка. След това АПИ възложи без търг на "Капш" нова обществена поръчка за мониторинг и експлоатационна поддръжка и надграждане на тол системата, което ще струва на бюджета нови 140 млн. лв. Оправданието бе, че само който е изграждал системата, може да я надгражда и затова не е необходим конкурс.

Представители на властта непрестанно тръбят, че българската тол система е най-модерната в Европа. Би трябвало да е така, защото е скоро изградена и е в експлоатация само от половин година. А и, както АПИ твърди, е "сложна и натоварена с доста задачи". В същото време според новата обществена поръчка вече трябва да се надграждат "нови функционалности"?! Защо те не са били разработени в началото - не е ясно. Ясно е друго. Коронакризата е намалила само с 20 на сто пътния трафик. Затова оправданието, че тя е причина за жалките приходи от тол системата, издиша.

БДЖ вдигна цените на билетите с 20%

автор:Дума

visibility 338

/ брой: 84

1 млн. българи са пътували по празниците

автор:Дума

visibility 340

/ брой: 84

По-ранна жътва очакват зърнопроизводителите

автор:Дума

visibility 371

/ брой: 84

Си Дзинпин е на обиколка в три европейски държави

автор:Дума

visibility 438

/ брой: 84

Путин готов на диалог, но на равни условия

автор:Дума

visibility 442

/ брой: 84

Израелската армия нахлу в Рафах

автор:Дума

visibility 396

/ брой: 84

Накратко

автор:Дума

visibility 342

/ брой: 84

Пренавиване

автор:Валентин Георгиев

visibility 368

/ брой: 84

За наше добро

visibility 335

/ брой: 84

Натровената Европа

автор:Юри Михалков

visibility 401

/ брой: 84

БСП: Да кажем ясно и високо - алтернатива има!

автор:Дума

visibility 403

/ брой: 84

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ