Учителите искат връщането на помощните училища
/ брой: 229
Близо 78% от учителите искат се възстановят помощните училища за ученици със средни и тежки увреждания. Това сочат данни от проучване на синдиката "Образование" към КТ "Подкрепа". 55,4% пък смятат, че трябва да се промени финансирането за деца и ученици със Специални образователни потребности (СОП), за достатъчен брой ресурсни учители, психолози, логопеди и др.
Според синдиката политиката за "допълнителна подкрепа", въведена от няколко години, е една от най-неработещите, обхваната от бумащина и формализъм. Като основен неин недъг се изтъква допускането в клас до 3-4 ученика със СОП, което от друга страна не намалява броя на останалите ученици.
35% от преподавателите предлагат да се въведе длъжност "помощник-учител" при наличие на дете или ученик със СОП, но това да не е за сметка на бюджета, а с целеви средства от МОН по национална програма.
"Някои от тези ученици са с тежки заболявания - синдром на ДАУН, аутисти и др., което ги прави хиперактивни и респективно вниманието на учителя е насочено приоритетно към тях. При отсъствие на ресурсен учител или помощник-учител това отнема от времето за останалите ученици, като те трябва да наваксват учебния материал с частни уроци", посочват синдикалистите.
Друга група учители са споделили, че е необходимо отделно, целенасочено финансиране на допълнителната подкрепа на учениците не само за достатъчен брой подпомагащи специалисти, но и за материална база, специализирани програми, софтуер и лицензирано обучение на подпомагащите специалисти за успешна интеграция на тези деца и ученици. Групите за допълнителна подкрепа да са съставени от малък брой деца, за да има ефективна работа, както и достатъчен брой часове, смятат някои педагози.
Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК --> ТУК <--
Споделяйте нашите публикации.