Колела
UAZ-ките 469 и Patriot ще загубят носещата си рама
/ брой: 140
Руският автопром в момента изпитва, макар и малък, технологичен подем. Това се отнася и за известния производител на всъдеходи - компанията UAZ, която се стреми да може да стане ако не производител на народен Land Rover, то поне да докара нещата макар и на нивото на старите модели на корейския SsangYong.
Единственият засега повече или по-малко съвременен продукт на марката е всъдеходът Patriot. Инженерите на компанията постоянно, но малко плахо модернизират машината си. Е, и досега в нея няма предпазни въздушни възглавници, но в списъка на опциите се очаква поява на мултимедийна система със сензорно управление, включваща камера за гледане назад и навигация!
Но някои неща ще претърпят промени в най-скоро време и в техническата част на колата. В частност до две години под капака й ще се разположи нов турбодизел с мощност 150 к.с., работещ с автоматична предавателна кутия. Е за брутален покорител на оф-роуд тези кончета сега не изглеждат достатъчни на фона на западните и източните предложения в жанра, но и за тези новости привикналите на доста по-остаряла техника руснаци, особено в т.нар. глубинка ще бъдат достатъчно доволни, пък и цената ще е далеч по-ниска от тази на вносните машини.
Що се отнася до появата на напълно ново поколение на UAZ Patriot, то за това се спряга все още далечната 2020-а година. Машината на бъдещето е планирана на абсолютно нова платформа. Купето ще е самоносещо, окачването изцяло независимо, а рамната конструкция ща остане само в историята на марката.
Същата участ се готви и за UAZ 469. Буквално преди дни в интернет се появиха изображения на наследника на прочутия руски „козлик“ - покорителят на безпътицата. Уляновските дизайнери няма да се мъчат да изобретяват отново колелото, а вървят по пътя на колегите си по занаят от Land Rover, които сега пък се потят над бъдещия Defender /защитник – англ./.
Модернизираната 469-ка ще има изцяло метално самоносещо купе с пет врати, надвисванията отпред и отзад ще са минимални и ще нахлупи модно бяло „кепе“ на покрива. Да не говорим за разширени „вежди“ на калниците, прагове и алуминиеви джанти с пет спици, обути в нископрофилни гуми.
Точна информация за габаритните размери на новия UAZ 469 засега няма, но, съдейки по снимките, всъдеходът ще е достатъчно компактен и достоен да покорява „джунглата“ в ... града. Но не бива да има съмнение, че новият модел ще получи и отлично оф-роуд снаряжение, което заедно с по-ниската му цена ще стане и едно от главните му преимущества пред конкуренцията.