Турски регламенти обричат на фалит наши транспортни компании
/ брой: 104
Българските транспортни компании за международен превоз са обречени на фалит заради различия в българското и турското законодателство, което създава пречки на границата с Турция. Това заяви Петко Ангелов, директор на компания за международен транспорт и спедиция, цитиран от Фокус. Ангелов посочи, че основните проблеми, пред които се изправят българските камиони на границата със съседна Турция, са свързани с поставени необосновани ограничения.
Пример за такова разминаване е поставеното ограничение на горивото, с което може да се влезе в турската страна, до 500 литра на камион. Това гориво обаче не е достатъчно и нашите камиони са задължени да зареждат във вътрешността на Турция, където горивото е на двойна цена, обясни превозвачът и подчерта, че всеки турски камион има право да влезе в България с неограничено количество гориво.
Друга необходима мярка, според Ангелов, е въвеждането на т.нар. "летящо" време, тъй като турската страна е приела, че до Испания и обратно трябва да се премине за 14 дни, но реално необходимо време е до 10 дни. И така останалите 4 дни трябва да се прекарат на границата - изчаква се системата на турската граница да отчете, че българският камион може да влезе, посочи Петко Ангелов и отбеляза, че ако се отиде на граничния пункт "Капитан Андреево", ще се видят поне 30 български камиона, които чакат.
Всеки един камион има срок на доставка и когато ни забавят на границата с Турция, срокът не може да се спази затова чуждестранните клиенти не искат да работят с български превозвачи, заяви Петко Ангелов. Според него забавянето на границата е израз на нелоялна конкуренция от превозвачите в Турция, като по този начин те спират работата на българските компании за превоз.