Туристи се жалват от обменни бюра, таксита и дефектни стоки
/ брой: 185
Хотелиерите и ресторантьорите по морето това лято са по-дисциплинирани, а летовниците имат по-малко основания да се оплакват. Този извод направи за БТА главният директор на главна дирекция "Контрол на пазара" в Комисията за защита на потребителите (КЗП) Емилия Елчинова.
За двата месеца от началото на сезона - юни и юли от комисията са направени над 1510 инспекции за спазване на изискванията на Закона за туризма по Северното и Южното Черноморие.
Съставени са 196 акта за административни нарушения на хотелиери и има наложени имуществени санкции от 1000 до 3000 лв. Елчинова припомни, че част от наказателните постановления се обжалват, но в 85 на сто от случаите те се потвърждават от съда.
Сред жалбите на летовниците най-чести са оплакванията от обменно бюро, таксиметрови услуги, дефектни стоки. Намалява борят на нарушенията, свързани с липса на удостоверение за категоризация.
Сред нарушенията в хотелите, констатирани от инспекторите на комисията, са необявени цени на нощувките и други услуги, които би трябвало да бъдат оповестявани чрез ценоразпис, поставен на видно място в близост до рецепцията.
При проверки в заведенията за хранене и развлечения са били констатирани липсващи менюта с цени и грамажи, неподадени от търговци заявления за вписване в туристическия регистър на настъпила промяна. Не са били поставени на видно място удостоверенията за категоризация, или е имало заблуждаващи такива.