Тунелът под Шипка поскъпва най-малко с 40 млн. лв.
/ брой: 57
Тунелът под Шипка ще поскъпне с поне 40 млн. лв., достигайки цена най-малко от 358 млн. лв. Това става ясно след отварянето на ценовите оферти в тръжната процедура за избор на строител на съоръжението. Прогнозната стойност, която Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) беше обявила при пускането на поръчката, беше 320 млн. лв. Тя обаче не е пределна, което означава, че кандидатите можеха да подават и оферти с по-високи цени и така проектът да се оскъпи. От подадените четири оферти се вижда, че нито една компания не се е вместила в рамките на 320 млн. лв., а най-изгодната за държавата е на стойност 358 млн. лв. с ДДС. Тя е на "Консорциум ДПСВТ" с участници "Пътни строежи - Велико Търново", "Хидрострой" и "Пътинженерингстрой-Т". Следващо е ценовото предложение на Обединение "Шипченски проход", в което са "Трейс груп холд" И "Алве консулт", на стойност 359,6 млн. лв. с ДДС.
"ЗЗД "Тунел Шипка" с участници "Доуш иншаат ве тиджарет", "Виа конструкт груп" и "Виа план" предлага цена от близо 377 млн. лв. Обединение "ГЕОПЪТ ШИПКА" с участници "Геострой" и "Пътстрой - 92" дава най-висока цена - 417,5 млн. лв. с ДДС.
Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1280 календарни дни или близо 3 години и половина. Финансирането на проекта все още е неясно, той е предложен от АПИ да бъде включен за финансиране по Програма "Транспортна свързаност" 2021-2027 г.