26 Април 2024петък10:08 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Едно към едно

Цветлин Йовчев: Някой много е подвел вносителите на вота

Из словото на вицепремиера и министър на вътрешните работи при дебатите по вота на недоверие по темата "Сигурност"

/ брой: 35

visibility 34

Позволявам си да взема думата в този момент, за да представя информация за състоянието на сектор "Сигурност", когато започна мандатът на нашето управление, за това какво бе направено през тези няколко месеца, какво е в ход да се направи, за да могат да направят по-информиран извод. Няма да правя задълбочен анализ, ще се спра само на няколко аспекта, които имат отношение към поставените теми. Това, което заварихме в началото, бе една дебалансирана система, с прекомерна концентрация на правомощия и власт в ръцете на министъра на вътрешните работи. И това до голяма степен мотивира и промените, които бяха извършени в сектор "Сигурност", и това, което продължава да бъде на дневен ред като реформа.

Имаше пълен политически контрол върху подслушването

на мобилни и фиксирани телефони. До края на 2013 г. технически възможности да бъдат подслушвани мобилни и фиксирани телефони имаше СДОТО-МВР и впоследствие - Държавната агенция "Технически операции". Специализираната агенция беше изцяло под контрола и прякото ръководство на министъра на вътрешните работи. Според действащия закон не можеше да има подслушване, за което няма разпореждане от министъра на вътрешните работи. Практически при всички сериозни разследвания не можеше да бъде проведено сериозно разследване, включително и от прокуратурата, без знанието и одобрението на зам.-председателя на управляващата политическа партия. Това е факт.
Нещата са още по-тревожни предвид факта, че ръководни служители от МВР, включително и министърът на вътрешните работи, са обвиняеми за незаконно подслушване. Тук трябва да кажем, че бившият министър от управлението на ГЕРБ многократно е уведомяван за груби нарушения в СДОТО, включително с две писмени справки за извършени проверки по Закона за класифицираната информация. Заключенията в тези справки са, че в резултат от нарушенията в СДОТО може да се подслушва незаконно, може да се селектира информация към заявителя - с други думи, да се преценява какво може да се предостави и какво не, както и че може да се осъществи нерегламентиран достъп до класифицирана информация, включително и да се направят записи. От тези изводи опасенията за възможности за въздействие и контрол върху значимите разследвания стават още по-сериозни. Дори и след въвеждането на практика в СДОТО-МВР на заявителя да се предоставят звукови файлове бе установено отново, че не се предоставя информация в пълен обем. Бившият министър е бил уведомен, че не само може, но и че се извършват подобни нарушения.
След изтеклите записи по скандала "Мишо Бирата" в СДОТО-МВР е извършена проверка. Установено е, че на служител на дирекцията е бил предоставен неправомерен достъп и той е извършил запис на файлове, които впоследствие излязоха по медиите. Той е уволнен дисциплинарно. Няма да ви карам да гадаете дали в резултат на всичко това има наказани ръководни служители на СДОТО-МВР. Няма! Интересно защо! Същевременно при предишното управление бяха положени всички усилия контролът и монополът върху прилагането на СРС - най-вече подслушвания, да бъде запазен.
Съгласно правомощията по закон и в пълно съответствие с утвърдения бюджет за 2012 г., ДАНС закупува и монтира оборудване за подслушване. То не е въведено в експлоатация поради съпротивата и категоричния отказ на бившия министър на вътрешните работи. Под заплаха от неустойка агенцията е принудена да подпише приемателен протокол и да изплати пълната сума на доставчика, без да може да се убеди, че оборудването функционира съгласно изискванията. Основателно възниква въпросът защо монополът върху подслушванията е толкова важен за председателя на управляващата политическа партия.
Когато говорим за политически контрол върху прилагането на СРС, не можем да отминем и въпроса как се използваше информацията, получена в резултат от СРС. Според чл.32 от закона за СРС: "... Информацията, получена от СРС, не може да бъде използвана за друго, освен за  предотвратяване и разкриване на престъпления..." По време на предишното управление многократно бяхме свидетели - явно или прикрито - на използването на такава информация не според закона. Най-явно това пролича, когато от трибуната на НС бяха четени СРС. Това е недопустим прецедент. Законът беше нарушен, за да се оправдаят неоснователни публични обвинения и необосновано насилие спрямо български лекари. Министърът на вътрешните работи има правомощията да управлява министерството, реално той има възможност да окаже въздействие върху разследванията, които се водят там. Той може да повлияе върху решението да се започне разследване, включително как да премине то и как да приключи.
Oсобено внимание трябва да отделим и на въпроса за

прилагането на сила и помощни средства

Предишното състояние на нещата беше такова, че МВР имаше право да арестува, никой друг. И всички структури, които извършват тази дейност, са също под контрола и прякото разпореждане на министъра на вътрешните работи.
През периода 2009-2013 г. са проведени 1501 специални операции. Установено е, че при предишното управление при 701 от случаите силите и средствата са използвани неправомерно, 526 от тях са проведени, без да е посочено фактическото основание за използването, т.е няма мотиви, които да показват, че те се използват според закона и действащите нормативни актове. При 317 не са издавани задължителни писмени заповеди, в 142 случая - сили и средства са използвани и без да бъде посочено фактическо основание, и без задължителните писмени заповеди. Особено притеснително е, че по инициатива на ГДБОП СОБТ е провел 37 операции, без да има каквито и да е данни за тях. СОБТ се използва при изключително тежки случаи, няма как някъде да не е останала информация, освен че са извършени нарушения със заповеди. Възникват основателни опасения, че при специалните операции

са използвани за репресия

без да има нужда и достатъчно основание за това. В този контекст трябва да разглеждаме осъдителната присъда на България в съда в Страсбург, която е естествено продължение. Много ясно трябва да си дадем сметката, че по време на предишното управление в ръцете на зам.-председателя на политическа партия имаше тежки репресивни правомощия, както и отговорности те да бъдат прилагани съобразно закона. Трябва много ясно да си дадем сметка, че има случаи, в които те са прилагани с грубо погазване на закона. Когато говорим за опасност за демокрацията, трябва да имаме предвид това.
От първите дни на предишното управление имаше идея за още по-голяма концентрация на власт в ръцете на политическото ръководство. Говоря за закриването на ДАНС и прехвърляне на функциите й към МВР. Това се споделяше и от политическото и професионално ръководство на министерството, и се работеше явно или прикрито в тази посока. Не говорим само за случаите, в които агенцията беше наричана "раково образувание", "Франкенщайн", включително има доста публични изяви, които могат да се проследят, за да се види какво беше отношението. Искам да припомня и да информирам по-младите народни представители: такъв беше репресивният модел на комунистическата държава - контраразузнаването, разузнаването, Шесто управление на ДС, всичко беше в рамките на вътрешните работи, а министърът беше член на политбюро на ЦК на БКП. Звучи ли познато? Казвам всичко това, за да стане ясно, че реформата, която провеждаме, е жизненоважна за демократичния процес в страната. Монополът в бизнеса поражда пазарни дефекти и вреди върху икономиката. Монополът поражда дефекти в демокрацията. Именно поради тази причина бяха и част от проведените реформи в сектор "Сигурност". Те целяха да се разгради този модел.
На фона на казаното дотук, абсолютно

логично кризата с бежанците ни удари

Изнесохме доклад пред МС, запозната е обществеността, но за всички, които се интересуват от проблема, стана ясно, че държавата и системата не бяха подготвени. Нямаше достатъчен капацитет на местата за настаняване, нямаше необходимия административен капацитет за обработване на документи. Най-вече нямаше план какво ще правим, като ни застигне засилената миграционна вълна. Напротив, на Консултативен съвет при президента се обясняваше как на една затревена поляна ще опънем 1000 палатки, което после също се оказа трудно осъществимо по други причини. Нямаше добра комуникация с европейските институции. Все още не е ясно кой и защо реши да подкрепим в този му вид Дъблинското споразумение, да подкрепим това, че бежанците трябва да се връщат в страната, където е извършена първата регистрация. Не е ясно - пак поради хаоса, който цари - кой и защо реши, че трябва да заемем позицията, че сме съгласни с релокация, но само когато тя е на доброволна основа. Може би си мислим, че няма да ни застигне това нещо. Пренебрегнати бяха 114 документа, в които е посочена тази опасност. И това трябва да го имаме предвид, когато говорим какво е състоянието на сектор "Сигурност".
Затова ще се спра накратко на мерките, които предприехме за спазване с кризата. Ограничихме драстично броя на нелегалните емигранти, на тези, които извеждаме извън страната принудително. Нямам предвид тези, които са по договори за реадмисия. Увеличихме многократно капацитета за обработване на документи: 550 - 2011 г.; 609 - 2012 г., над 2800 - 2013 г., 883 през м. януари. Тази статистика няма как да се манипулира. Правителството показа коренно различен подход при управлението на тази криза. Подход, който трябва да се прилага при решаването на всички кризи. Направи се анализ, имаше цели, изработи се план. В този план бяха включени 40 организации на различно подчинение и те действаха съвместно. И като резултат можем да кажем следното:

ние овладяхме кризата

И ако в момента се говори за колебливи действия през юли, август, защо този вот на недоверие се иска сега? След като всички международни партньори отчитат изключително сериозния напредък на България при справянето с тази криза. Въпреки целенасочените действия на някои хора да маскарят и клеветят собствената си страна. Абсолютно недостойна постъпка.
Какво направихме в сектор "Сигурност" като цяло. Вкаран е рамковият закон за управление на системата за защита на националната сигурност. В момента готвим закон, в който няма значение дали ще има силов вицепремиер и кой ще бъде той. А ще има ефективни механизми наистина да може да се управляват такива кризи като тази, която ни застигна. Да можем да оценим информацията, да оценим рисковете за страната, да формулираме конкретни цели и на базата на тези цели да имаме план. Има в момента готов анализ на ДАНС за слабостите при терористичния акт в Сарафово. До месец ще внесем мерките. Разработваме и план-програма за защита на обектите от националната инфраструктура на страната.
Ще продължа нататък малко за

състоянието на МВР

Ще се спра на взаимодействието между звената. Заварихме дезинтегрирана система, нарушени хоризонтални и вертикални връзки, абсолютно "висяща" ГД "Национална полиция" - без възможности за контрол, без наличие на контролна среда, неправилно разпределение на ресурса, 30% администрация, липса на планиране. Направо мога да го кажа: планирането бе в посока отдолу нагоре. По отношение на работните процеси ще се спра само на един факт - разбит агентурен модел. През април 2010 г. са създадени и въведени т.нар. група РОИ - работа с оперативни източници. Не знам чия е идеята, но по този начин се отнема възможността оперативните работници да бъдат секретни сътрудници и в резултат на този модел през 2012 г. сътрудниците в МВР намаляват номинално с 2177. Може да си дадете сметка до какво може да доведе това. Тази статистика също няма как да се манипулира. Неефективно управление на ресурсите в предишното управление - случаите на МВР са изтичали в неправилна посока.
Ще започна със заключенията на Сметната палата, цитирам: Неефективни процедури за гарантиране на контрол при поемане на финансови задължения от структурите на МВР. Не са предприети конкретни действия за събиране на дължимите на МВР финансови средства, например "Безконтактни мултиплексорни вериги (БМВ) - 737 511 лв. Липса на контролни механизми в процеса по бюджетиране на дейностите. Липса на процедури, които да гарантират законосъобразното възлагане на обществените поръчки. Липса на правила и норми за управление на сгради и съоръжения, собственост на МВР.
Говорим, че не ни достига ресурс, че не можем ефективно да противодействаме на престъпността, а

ресурсът е отивал в съвсем друга посока

Заварихме дупка в бюджета от 93 900 000 лв. неразплатени задължения и финансово необезпечени поети ангажименти. Към 31.12.2012 г. те са били в размер на 27 285 391 лв. Т.е. за по малко от 6 месеца, непосредствено преди да започне настоящото управление, без обезпечение са похарчени над 66 000 000 лв.
Като пример ще дам СОД. Няма да се спирам на това, че, извършвайки тази дейност, МВР е в тежък конфликт - от една страна, то лицензира дейността, а от друга - извършва тази дейност. Но за тази дейност МВР отделя значителни ресурси. Служителите, които са ангажирани със СОД, са били 1701, над 11,6% от целия състав на охранителна полиция. И както по-късно ще разберете, 11,6% от охранителната полиция е била ангажирана в голяма степен да подпомага дейността на частни охранителни фирми. И ако това са ефективните мерки за борба с битовата престъпност - благодаря. Същевременно министерството се предлага като подизпълнител на частни охранителни фирми, но не охранява със сигнално-охранителна техника собствените си сгради. Около 1200 служители са ангажирани с тази охрана. Част от тях биха могли да бъдат пренасочени, за да се борят с битовата престъпност. Дейността на СОД е била губеща по време на целия мандат на предишното управление. И тук няма как да има манипулиране на данни. За 2009 г. загубите са 3 655 503 лв., за 2010 г. - над 4 млн. лв, за 2011 г. - над 3 500 000 лв., за 2012 г. - над 2,7 млн., за 2013 г. - 6 323 095 лв. Трудно прекратихме вече сключените неизгодни договори.
Защо предишното ръководство не е предприело нищо при тези системни загуби за министерството? Напротив, с договорите е заложена още по-голяма загуба за 2013 г. - 750 договора с 46 фирми в 124 града, при които МВР е подизпълнител. 34 от тези фирми нямат и не поддържат автопатрули. Интересно как извършват сигнално-охранителна дейност? В 94 града за тази търговска дейност са ангажирани не само служители на СОД, но и служители, които е трябвало да охраняват обществения ред, защото не е имало подразделение на СОД. Това ли са мерките за борба с битовата престъпност? Имам сериозни съмнения, че някой се е облагодетелствал за сметка на министерството и съответно за сметка на гражданите. Ще оставя на вас да прецените кой.
Установихме изключително порочна практика. МВР стартира обществена поръчка за регистрационните табели, фирмата на МВР печели тази обществена поръчка. МВР определя цената, която е значително завишена. Разбира се, че фирмата на МВР печели. И оттам нататък стават едни дарения, които са доста съмнителни. Например: БМВ дарява на МВР голямо количество принтери, закупени на три пъти по-висока цена от тази, по която министерството е закупило същия модел или бронежилетки, които след трети пореден тест се оказват негодни. И тук остават сериозни съмнения, че някой се е облагодетелствал за сметка на гражданите.
Давам си сметка, че чрез въвеждането на ред в управлението на финансите и имотите на МВР, чрез прекратяване на несвойствените дейности

нарушаваме нечии сериозни финансови интереси

достигащи по груби изчисления до десетки милиони годишно. Искрено се надявам, че злостните и яростни атаки на опозицията срещу закриването на СОД и премахването на търговската дейност в министерството не са свързани с това.
Предприели сме мерки, за да подобрим състоянието на МВР като цяло и на системата. Имаме планиране на основата на анализ на средата, формираме цели и приоритети. На основата на тях вече управляваме ресурсите и организираме дейността. Взаимодействието е подобрено, най-вече чрез промяна, наложена в главните дирекции, и това ще даде резултат. Имаме нова организация на патрулно-постовата дейност, нова организация на оперативно-издирвателната дейност, които вече дават резултати. Въведена е система за оценка, която показва доколко всяко звено се справя. В главните дирекции имаме функционални и структурни промени, които позволяват да се осъществи контрол, също и за дирекция "Инспекторат" - имаме контрол и довършване системата за контрол на обществените поръчки. Премахнахме даренията категорично и премахваме търговската дейност.
Нека се спрем на битовата престъпност - това също беше тема, разисквана в мотивите на вота на недоверие. Този сериозен проблем е наш приоритет, възприехме го като такъв, полагаме и ще продължим да полагаме сериозни усилия, за да отговорим на очакванията на обществото. Това е проблем, който засяга националната сигурност. Категорично трябва да кажем, че тезата за

ширещата се в последно време битова престъпност е мит

В резултат на множеството репортажи в последните дни, които показаха болката, страха и мъката на хората, жертва на битовата престъпност, в обществото се създаде усещането, че проблемът ескалира сега, в момента, което не е истина. Много от посочените в медийните репортажи престъпления са извършени през 2009, 2010, 2011 и 2012 г. Като пример: тиражираният случай на възрастния човек от с. Коиловци, вързан от грабителите, е от 2009 г. В повечето репортажи хората споделят общото си недоволство от ширещата се битова престъпност през последните години. В с. Габровница например в телевизионен репортаж възрастен човек се оплака, че е бил ограбен преди година и половина. Тиражираните след Нова година тежки престъпления в с. Баница (Враца) и с. Попина (Силистра) са разкрити от МВР. Някои от случаите бяха отразени в повече от един репортаж.
За хората няма значение кога точно е извършено престъплението. Те с право очакват трайно разрешаване на техните проблеми. Но за политиците трябва да има. Не може някой

да иска вот на недоверие за нещо, което се е случило по време на неговото управление

Нека погледнем статистиката. По какъвто начин са отчитани престъпленията при предишния период, по същия начин се отчитат и сега. Да се спрем на данните от м.г.:
До 30.06. има регистрирани 64 138 престъпления, от които 19 392 разкрити - 30,2% разкриваемост
От 30.06. до 31.12. - по време на мандата на сегашното управление, регистрираните престъпления са 55 989, а разкритите от тях 22 948 - 41% разкриваемост.
Сравнявайки постигнатото спрямо това, което сме заварили, престъпността е намаляла с 12%, разкриваемостта се е увеличила с над 9%.
Но нека да сравним какво е било м.г. При регистрираните 120 558 престъпления за 2012 г. и 55 989 за втората половина на 2013 г. реално престъпността по време на управлението на правителството е намаляла с над 7%. Същевременно разкриваемостта се е повишила с 2% - от 39% през 2012 г. на 41%.
Тези резултати не ни задоволяват и продължаваме методично да работим в тази посока и ще успеем по много причини. Първата - имаме различно отношение към проблема от предишните управляващи. Многократно бившият министър на вътрешните работи пред медиите обясняваше, че битовата престъпност е социален проблем и че не е работа само на МВР да се справи с нея. Ние смятаме, че е наш проблем и че имаме много какво да направим с ресурсите, които имаме. И ще го направим. Втората причина -

имаме различен подход

В програмата на ГЕРБ битовата престъпност е отбелязана като сериозен проблем. И като мярка предвижда назначаване на допълнителен униформен състав. Ние смятаме, че имаме ресурс, но трябва преразпределяне на състава и промяна в организацията на работа, за да решим този проблем. Поради тази причина съм убеден, че ще се справим. Имаме конкретни мерки за битовата престъпност, които сме предприели. Първо, преразпределяме ресурсите за тези места, където има проблем с битовата престъпност, включително и допълнително гориво.

Полицаите ще бъдат там, където трябва

Променихме оперативно-издирвателната дейност, ще засилим агентурната работа именно в тези райони, непрекъснат контрол на криминалния контингент и местата, където се реализират откраднатите вещи. Сътрудничеството с местната власт е засилено, започнахме срещи и с представители на местната власт, и с охранителните фирми, и със застрахователните компании. С влизането на новия закон и с отварянето на възможността да бъдат назначени извънщатни сътрудници на МВР имаме готовност да реализираме такава програма, която ще доведе до сериозно подобряване на работата по пресичане на битовата престъпност. Не сме в състояние навсякъде, на всяко населено място да сложим полицай. Целият действащ униформен състав в момента няма да стигне. Затова трябва да наложим друг подход - интензивен, който ще даде възможност след организационни мерки да можем да постигнем необходимия резултат. Предстои през т.г. да се реализират две програми - превенция и сътрудничество с гражданското общество. Те са пряко насочени към решаване въпросите с битовата престъпност.
По отношение на контрабандата предишното управление завърши мандата си при многократно повтаряни твърдения, че гръбнакът на организираната престъпност е пречупен. Това е странно на фона на факта, че през последните няколко месеца, след юли 2013 г., успяхме да разкрием 3 организирани престъпни групи за извършване на убийства и са задържани над 26 лица; три лаборатории за синтетични наркотици; две оранжерии за канабис, две бази за производство на цигари и две бази за производство на тютюн. Твърдеше се, че

вече нямало организирани престъпни групи

които се занимават с контрабанда, производство и трафик на наркотици. На проведени съвещания при главния прокурор в началото на мандата ни се установи, че няма нито една сериозна разработка по тази линия, която успешно да може да завърши до няколко месеца. В периода до м. август, когато по закон трябваше да подписвам разпореждане за прилагане на СРС, нямаше нито едно искане, което да се отнася до дейността на сериозна организирана престъпна група. Когато разглеждаме всичко това в контекста на състоянието на МВР и респ. ГДБОП, картината, меко казано, не беше никак "розова". На фона на това твърденията на лидери на опозицията на втория месец от управлението ни, че в страната се вихри контрабанда, по-скоро прозвучаха като неособено конструктивна самокритика. Още повече - на този етап все още нямаше сериозни кадрови промени в организацията на работа на структурите, които противодействаха на контрабандата - това бяха същите хора. Предприехме активни мерки - структурна и функционална промяна в ГД "Национална полиция". В полицията

нямаше структури, които да се борят с контрабандата

Имало е разпореждане всички случаи, които се отнасят до контрабанда и наркотици, да се предават на ГДБОП. Може би кадровите промени, които направихме, доведоха до това, че сега имаме доста по-добри резултати.
Направихме функционална промяна в дейността на ГД "Гранична полиция". Подобрихме взаимодействието с Агенция "Митници". В момента отново централизирахме дейността на мобилните екипи, които сега ще бъдат вече допълнителни. Планира се вкарването на допълнително техническо оборудване по граничните КПП и създаването на Информационен център, който ще подпомогне борбата с контрабандата.
Нека да се спрем на някои конкретни цифри. По данни на Агенция "Митници" през първата половина на 2013 г. приходите са с 12,2 млн. лв. по-ниски от предишната година, а делът на акцизите е 23,3 млн. лв. През втората половина - когато е нашето управление, приходите на Агенция "Митници" са със 126,8 млн. лв. повече от същия период на 2012 г. Но нека да тръгнем от цифрите, които не са статистика от нашето управление, а отпреди това: нека да сравним количествата цигари през 2011 и 2012 г. През 2011 г. късовете са 463 249 523. През 2012 г. - 109 146 701, намалели са с 4,2 пъти. В това време приходите в бюджета са се повишили незначително. Тук се е "завихрила" корупцията, тук се е "завихрила" контрабандата в този момент. В момента тук нашите мерки дават резултат. 28 млн. къса цигари са иззети от началото на т.г. Щетите за бюджета, които са предотвратени от началото на годината, са за над 5 млн. лв. Някой силно е заблудил вносителите на вота, че контрабандата е подходяща тема за това.
Ще ви предоставя статистика от началото на годината по още една чувствителна тема - наркотици. 18 януари - Варна, разбито депо за разпространение на наркотици, 450 г амфетамин; 23 януари - Перник, задържан е 1 кг хероин; 28 януари - Кулата, 32,5 кг канабис; 4 февруари - Кюстендил, общо 1,5 кг хероин, амфетамин и марихуана; 7 февруари - Русе, 11 кг псевдоефедрин. Тези резултати трябва да притесняват организираната престъпност, не опозицията.
И тъй като многократно сте изразявали съмнение дали ГДБОП ще започне да работи в рамките на ДАНС, искам да ви предоставя данни за последните 3 месеца от м.г. - какво е свършила бившата ГДБОП в рамките на ДАНС: 24 операции, от които 8 съвместно с партньорски служби. По линия на наркотиците са 8, четири на територията на страната, образувани са досъдебни производства; 13,5 кг синтетични наркотици, 670 г кокаин, 6,6 кг канабис; четири операции, съвместно с партньорски служби и Европол: 2 кг кокаин, 8 кг синтетични наркотици. Също са образувани досъдебни производства. Големи митнически и данъчни престъпления - три операции с досъдебни производства. Щети за държавния бюджет - установени са 4,1 млн. лв., иззети са 1,9 млн. къса цигари. По линия на трафика на хора и културно-исторически ценности - 3 операции с досъдебни производства. По линия на корупцията - три реализации, с образувани досъдебни производства. По линия на киберпрестъпления и фалшификация на интелектуалната собственост - 7 операции, от които 10 с международно участие. По всички има образувани досъдебни производства. По една от операциите има предотвратени щети за българската икономика за над 6 млн. лв.
Да се спрем накрая и на коментарите, че сме имали изключително лош

доклад от Европейската комисия

по механизма за сътрудничество и оценка. Първо, тук отново изпадаме в ситуацията, при която се иска вот на недоверие на правителството за нещо, което се случва при предишното управление. Само 6 месеца от визирания период са в рамките на нашето управление. И нека да видим какви са били като цяло забележките през целия период от миналото управление досега и какви са заключенията в последния доклад. По линия на борбата с организираната престъпност: липса на цялостен напредък по емблематични дела, въпреки проведените полицейски операции; необходимост от цялостна независима оценка на провалилите се дела с подкрепата на партньори от ЕС; по линия на борбата с корупцията - неефективно прилагане на Националната стратегия за превенция и противодействие на корупцията. Какво е положителното в последния доклад. Първо, че са прекратени политическите нападки срещу съдебната система - и това е през втората половина на 2013 г.; използването на СРС; даренията за МВР; структурната реформа в сектор "Сигурност", като е отбелязано, че увеличаването на правомощията на ДАНС за разследване на случаите по "високите етажи" допълнително е надградило стъпки, докладвани в предишните години. Отбелязано е, че в МВР са извършени редица мащабни реформи, за да се съсредоточи дейността му върху неговата основна задача по спазване на законите и охрана на правата и неговите служители да се пренасочат от административни към оперативни функции. Посочено е, че министерството трябва да се справи с предизвикателствата, като реагираме по подходящ начин на демонстрациите и натиска по границите.
Независимо от значителния допълнителен ресурс, който трябваше да отделим за справяне с  миграционния натиск, както и за охрана на обществения ред по протестите, независимо че през този период се провежда реформа - и в министерството, и като цяло в сектор "Сигурност", на фона на резултатите, които постигнахме, ние се справяме по-добре от предишните управляващи. Някой много тежко е подвел вносителите на вота на недоверие и трябва да му потърсят отговорност.
 

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 610

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 633

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 665

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 610

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 627

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 685

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 653

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 551

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 750

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 670

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 695

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ