04 Септември 2025четвъртък14:58 ч.

"Софийска вода" заменя хартиените фактури с електронни

Съседите ще могат да поискат извънредна проверка при разлика под 20% в отчетеното по общия водомер и в индивидуалните водомери

/ брой: 161

автор:Дума

visibility 2904

Живущите във входа ще могат да искат извънредна проверка на водомерите, ако се установи разлика в отчетеното количество вода по общия водомер и в сбора на отчетите по индивидуалните водомер по-малка от 20 на сто. За нея обаче те ще заплащат допълнителна такса по ценоразпис на "Софийска вода". Това предвижда една от промените в Общите условия за предоставяне на ВиК услуги на потребителите от ВиК оператор "Софийска вода", одобрени от КЕВР.
От дружеството настояват да заменят хартиените бележки с електронни. Така в общите условия ще бъде разписано, че "Софийска вода" ще изпраща издадените фактури на потребителите на посочен електронен адрес в срок не по-дълъг от 7 дни, считано от датата на издаването им, както и да осигурява достъп до електронен архив, където същите се съхраняват за период не по-кратък от 36 (тридесет и шест) месеца.
В случай че потребител изрично и писмено заяви, че желае да получава месечните си фактури на хартия, ВиК операторът от месеца, следващ месеца на получаване на заявяването, изпраща фактурите на хартия до адреса за кореспонденция, посочен от потребителя.
Според сегашните правила датата на отчитане на водомерите се обявява с писмено съобщение, поставено на подходящо място в сградата. Според промените съобщението ще се изпраща и на електронния адрес на клиента и на интернет страницата на ВиК оператора, в срок не по-кратък от три работни дни преди отчитането.
При промяна на собствеността или на правото на ползване новият и/или предишният собственик или ползвател са длъжни да подадат до ВиК оператора в 30-дневен срок от датата на промяната заявление по образец за откриване, предвиждат промените.
Връчването на съобщения (покани, предупреждения, предизвестия, уведомления и др.) във връзка с неизпълнение на задължения по договора от страна на потребителя се извършва по електронен път, от куриер или представител на ВиК оператора, който с подписа си удостоверява начина на връчването. Те се връчват по електронен път в случаите, в които потребителят е дал изрично съгласие за това и е посочил електронен адрес. Когато изпратеното по електронен път съобщение се върне с информация „недоставено“ или „неполучено“, ВиК операторът изпраща съобщението чрез куриер или свой представител, пише в Общите условия.
Когато потребителят не е дал изрично съгласие за получаване на съобщения по електронен път или оттегли съгласието си за това, съобщенията се връчват срещу подпис лично на потребителя или на неговия законен представител, или на пълномощник на потребителя, за упълномощаването на когото ВиК операторът е уведомен.

Вода за над 42 млн. лева открадната за година

автор:Дума

visibility 258

/ брой: 165

Договорът с "Боташ" поставя под риск българската енергетика

автор:Дума

visibility 254

/ брой: 165

4,09 евро за еднодневна винетка, пускат я от 3 февруари

автор:Дума

visibility 267

/ брой: 165

Европейците са оптимисти за бъдещето на Евросъюза

автор:Дума

visibility 263

/ брой: 165

Вучич намеква за напускане на властта

автор:Дума

visibility 259

/ брой: 165

Тунизиец наръга петима в Марсилия

автор:Дума

visibility 258

/ брой: 165

Накратко

автор:Дума

visibility 343

/ брой: 165

Да върнем парламента към правилата на нормалността

автор:Дума

visibility 259

/ брой: 165

За фашизма в Царство България и масовите убийства на евреи

visibility 274

/ брой: 165

Бързо се доближаваме до актуализация на бюджета

visibility 254

/ брой: 165

Съдбата на Путин се е променила - както и светът

visibility 293

/ брой: 165

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ