18 Септември 2024сряда22:47 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Цирк до дупка

/ брой: 218

автор:Мая Йовановска

visibility 2195

Няма човек в държавата, който да не знае, че БДЖ-то го е закъсало. Това полумъртво състояние на железопътния ни превозвач не е от вчера. Положението му обаче през годините, в които то се управлява под мъдрото ръководство на ГЕРБ, стана направо катастрофално. Властта от години се мъчи да абдикира от проблемите на дружеството, които рефлектират върху какво ли не, най-тежко - в по-малките населени места. Независимо, че шефът на холдинга Владимир Владимиров, който се прочу основно с отборчето по футбол, спретнато под шапката на БДЖ, не спря да се хвали как намалил дълговете на превозвача - разрухата е пълна.  

А това, че влаковете вече са толкова стари, та експерти поставиха под съмнение безопасността? А фактът, че пътниците и превозите стават все по малко? Съвсем неотдавна холдингът имаше опасност дори да загуби не само влакове, но дори и сградата си в центъра на София, заради доброто управление на дълговете от ръководството. А кражбите и скандалите с обществените поръчки? За капак и търгът за новите локомотиви беше обжалван. Всичко това сякаш е без значение за властта.

Вчера обаче гръмна новината, че ръководството е подало оставка. Министър Росен Желязков поискал това от тримата членове на СД на холдинга - Велик Занчев, Владимир Владимиров и Филип Алексиев. Само ден-два по-рано Желязков бе принуден да признае, че е разпоредил пълна проверка на БДЖ. Пред медиите обаче казва, че тепърва щял да се запознава с мотивите на тримата. Неофициално се твърди, че бил бесен на Владимиров за внесения без негово знание в ДАНС доклад за скандални обществени поръчки. 

Ще е интересно да разберем какво се крие в този доклад, както и да видим каква ще я свършат новите началници. Или отново ни разиграват някакъв медиен цирк, за да прикрият нещо, което иначе ще ни представят като грижа за състоянието и бъдещето на БДЖ. А пък тъкмо вчера стана известно и това, че ЕК ще съди България заради пропуски в безопасността на жп транспорта... 

 

Токът в Южна Европа - до пет пъти по-скъп

автор:Дума

visibility 618

/ брой: 178

Фон дер Лайен ни даде постен и скромен ресор

автор:Дума

visibility 655

/ брой: 178

Единайсет жени в новата Еврокомисия

автор:Дума

visibility 656

/ брой: 178

Атина иска европейско решение за мигрантите

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 178

Накратко

автор:Дума

visibility 725

/ брой: 178

Ще се примири ли ЕП?

автор:Кристиан Вигенин

visibility 707

/ брой: 178

Светът по ръба на глобална и ядрена война

автор:Юри Михалков

visibility 675

/ брой: 178

Такса смет или национална криза с боклука?

автор:Барбара Пейчинова

visibility 614

/ брой: 178

Неуредици

автор:Барбара Пейчинова

visibility 827

/ брой: 178

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ