Топ тенисистка тренира Карякин за мача в Ню Йорк
Изкупуват за минути билетите за откриването
/ брой: 238
Никога не сменяйте отбора-победител, е казал легендарният английски футболен треньор сър Алф Рамзи, наречен от сънародниците си „гений на тактическата мисъл“. Световният шампион Магнус Карлсен стриктно следва наставленията на специалиста, извел Англия до единствената й победа в световно първенство по футбол. Екипът, с който норвежецът заминава за Ню Йорк, където ще защитава титлата си, е абсолютно същият, който му помогна да победи Вишванатан Ананд (Инд) в Сочи през 2014 г. Отвъд океана норвежецът ще бъде придружаван от баща си Хенрик Карлсен, мениджъра си Еспен Агдещайн, треньора Петер-Хайне Нилсен, както и от постоянния си лекар и личен готвач.
За разлика от Карлсен руският му съперник държи в строга тайна имената на помощниците си. Малко преди отпътуването му за САЩ от лагера му „изтече“ единствено информация за спортната му подготовка, за която напоследък той се е доверил на известната руска тенисистка от грузински произход Анна Чакветадзе. Бившата пета ракета в света и руският гросмайстор се познават от няколко години, тъй като съпругът на тенисистката е известен шахматен меценат, за чийто отбор Карякин е играл. Претендентът дори споделя, че те са семейни приятели, но идеята за спортно сътрудничество му хрумнала след победата в Турнира на претендентите през март.
"Много съм благодарен на Аня, че се съгласи да работим заедно и съм уверен, че съветите й ще ми помогнат да бъда по-издръжлив и физически силен по време на мача", радва се Карякин.
Междувременно Иля Мерензон, президент на компанията World Chess by Agon, която държи правата за провеждането на мача, заяви, че интересът към двубоя в "Голямата ябълка" е изключително голям. Билетите за откриването и за първите две партии са били изкупени броени минути след пускането им в продажба. Той се надява, че „любовта към шахмата от страна на редица известни политици, актьори, певци, бизнесмени е толкова голяма, че откриването ще се превърне в своеобразна премиера на шахмата в нов формат, в периода на интернет ерата“. Мерензон смята, че критерий за измерване популярността на двубоя е не броят на закупените билети, а броят и качеството на информационните издания, отразили събитието.