29 Март 2024петък10:49 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Тол системата товари превозвачите с 15 млн. лв. годишно

/ брой: 38

автор:Дума

visibility 913

АПИ е готова технически и организационно за старта на тол системата от 1 март 2020 г. От средата на миналата седмица до днес превозвачите са заявили над 7000 бордови устройства за отчитане на изминатите тол сегменти след 1 март, заяви проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" пред БНТ, цитиран от пресцентъра на АПИ.  За да ползват бордово устройство, собствениците на тежкотоварни превозни средства над 3,5 т трябва да сключат договор с дружество Национален доставчик на услуга. Това е само един от начините за плащане на тол такса. Другите два са с предплатената услуга маршрутна карта, която ще се предлага на познатите места за купуване на е-винетки, или чрез отчитане на разстоянието в тол с GPS тракер. В този случай превозвачите трябва да имат договор с дружество Доставчик на декларирани данни. Бордовите устройства могат да се купуват или взимат под наем. "Както превозвачите са стопански субекти и работят, защото трябва да се развиват, така и националните доставчици най-вероятно следват икономическа логика, за да предлагат бордовите устройствата по този начин", посочи проф. Асенов в отговор на въпрос защо договорите на този етап са единствено за наем. Според него няма монопол  в разпространението на бордови устройства. 

В ефира на Националната телевизия се включиха и представители на превозвачите - Емил Николов и Магдалена Милтенова. Според тях напрежението е породено от лошите условия по договорите, които монополизират пазара. Превозвачите твърдят, че има и скрити допълнителни такси. Проблем са и сроковете, заложени в контрактите. Две години според бранша са прекалено много, а неустойките - необосновано високи. По думите на Милтенова и Николов разходите за бизнеса ще бъдат над 15 млн. лв. годишно. Заради въвеждането на тол системата от вчера спря продажбата на винетки за камиони.

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 498

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 511

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 464

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 555

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 474

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 466

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 424

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 605

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 544

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 548

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ