Тол попара
/ брой: 137
Ако човек слуша какво говорят тези от властта, първото, което може да си помисли, е, че живеят в друга действителност. Прозаичният и най-точен отговор обаче е, че лъжат. Преди близо 2 седмици един от АПИ напористо отрече да има отлагане на прословутата тол система за камионите. Вчера с окончателни промени в Закона за пътищата мнозинството в парламента я отложи до март 2020 г.
Версиите за причините са различни. Като се започне от недоволството на превозвачите и се стигне до това, че "горе" си купуват спокойствие за местните избори. Най-вярното е, че организацията е до под кривата круша. Тук вина имат не изпълнителят, а постоянните противоречия и целият хаос, който забърка властта. Месеци наред не могат да решат колко километра и какви пътища ще обхваща тази система, макар поръчката вече да е възложена. Тръгнаха от 16 хил. км, паднаха на 10 хил., последно говориха за 6 хил.
Таксите са другата неясна тема, която очакваме да бъде осветлена. На последната от срещите, дето правят от МРРБ с превозвачите, измъдриха за камионите с най-голям пробег в страната да се дава отстъпка от таксите. Това е странно предвид факта, че философията на самата система е, който най-много руши пътищата, да плаща повече, т.е. такса за изминато разстояние. Въобще въпросителните са цял куп. Отчитането на таксите ще е от март догодина (поне засега) и тировете, вместо до 16 август 2019 г., както се планираше, ще продължат да купуват винетки с по-кратки срокове. Назначиха си и тол полиция, а какво ще прави тя дотогава?
Александър Нeнков от ГЕРБ обаче бил убеден, че системата ще бъде изградена добре, ще тръгне без проблеми и ще ползваме нейните блага години напред. Меко казано, спорни прогнози. И печатницата за пари, както я определи Борисов, ще тръгне с фалстарт като е-винетките. Този път попарата, надробена от ГЕРБ, ще я сърбаме дълго.