29 Март 2024петък07:03 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Тенденции и традиции в развитието на дигиталния маркетинг

/ брой: 145

visibility 2433

Дидо Григоров се занимава с SEO оптимизация от 14 години. Търсачките и по-специално Гугъл са неговото призвание. Започва да оптимизира първо свой и приятелски блогове в различни ниши, а малко по-късно да се занимава със съдържание за уеб, цялостни стратегии за оптимизация,  text retrieval технологии, machine learning и семантичен уеб.

За периода си на работа Дидо има над 400, до този момент самостоятелно и със Serpact, успешни проекта, основно в чужбина и фокус Англия, Америка, Германия, Швейцария, Франция, Австрия и др.

Дидо е сертифициран за: Google AdWords, Google Analytics, Google дигитален гараж, Bing, Inbound Marketing, Content Marketing HubSpot, International SEO.

Head of SEO за SEO Агенция Serpact. Основен фокус на работата му са стратегиите за маркетинг със съдържание с цел оптимизация за търсачки, както и стратегиите за изграждане на линкове и популяризация на сайт, семантичната оптимизация и оптимизирането на съдържание страница по страница, както и за целия сайт. Дидо има и солиден опит в техническите одити на уебсайтове и подобряване на обхождането и индексирането на уебсайтове.

Участвал e като лектор на Digatl4Plovdiv 2017 и 2018, OA (Online Advertising) Март 2018; Редовен участник на всички конференции в България свързани с онлайн маркетинга, както и на такива във Великобритания – BrightonSEO.

Дидо е първият специалист от България с реализиран самостоятелен уебинар за анализ на сайтове в реално време в световната софтуерна компания за SEO анализи – SEMRush. Той е част и от дигиталната академия на компанията за обучение на специалисти в дигиталния маркетинг.

- Какво е SEO оптимизация?

-    SEО оптимизация на сайт е подобряването на неговата видимост по ключови думи в търсачките и респективно повишаване на органичния му трафик от тях. Най-често оптимизираме за Google. Разбира се, има и други търсачки, но в годините насам Гугъл обхвана най-голяма част от пазара за търсещи машини онлайн затова и бизнесите са ориентирани основно към него. В последните години SEO не е само оптимизация по ключови думи и видимост с цел органичен трафик, а и оптимизация с цел по-добро потребителско преживяване по страниците на сайта.

- Много хора не са чували за тази техника, популярно ли е на запад?


- SEO всъщност е съвкупност от много техники, но не и унифицирани такива! Много хора все още мислят, че като приложат определен списък от тактики и сайтът им ще е на топ позиции. Няма такова нещо! Всяка ниша е различна, а от там и тактиките, които трябва да се приложат.

На запад не само е популярно, но и се използва от много години. Щастлив съм от факта, че започнах почти от зората на тези години. Тогава търсачките бяха много различни от това, което знаем сега, не бяха толкова усложнени и не предлагаха толкова много услуги, както сега.

В Америка и Англия това е една от най-успешните бизнес ниши и една от най-търсените услуги в дигиталния маркетинг, въпреки цялата неприязън, която се създава към нея в следствие на не толкова качествените фирми. Такива разбира се има не малко и в България. Изискват малко пари, предлагат на думи много, но нищо не се случва реално.

Колкото и много специалисти да не искат да си признаят, един от най-печелившите канали за един бизнес е именно каналът на органичния трафик. В нашата практика ежедневно статистиките ни го доказват това – органичния трафик е един от каналите, които реализират най-много продажби.
 
- Как бихте категоризирали този бизнес, като среден или голям?

- SEO индустрията в САЩ и Англия е мултимилионен бизнес. Има компании с огромни екипи – над 200-300 човека и дори повече, които регистрират обороти от над 100 милиона долара (паунда) годишно.

В България положението е доста по-различно, например една месечна такса за SEO оптимизация на сайт в България е между 400лв. и 800лв. месечно, докато в САЩ е средно между 1000$ и 3500$, а при по-големите компании тези суми започват от 10 000$ и нагоре!

- Чували сме за измами с Google и фирми представящи се за техни партньори, има ли такова нещо?

- Да, има и се случва от няколко години. Нека читателите ви научат, че няма представител от Google, който да им се обади и да им каже, че изтича тяхната обява в Google карти. Първо, това са напълно безплатни услуги от Гугъл, втора те нямат срок и трето, Google никога няма да се обади за подобно нещо на някого, особено в България.

Освен това, Гугъл дори създадоха специална програма и страница за сигнализиране на компании, които се представят за тях. Случаят с всяка компания се разглежда отделно и при евентуални доказани злоупотреби компанията се съди директно от Гугъл, без значение къде се намира тя.

Още едно пояснение: няма как само с регистрации в Google Maps и Google My Business сайтът Ви да е оптимизиран! Дори и да Ви заплашат, че ще Ви изтрият, понеже не сте си платили, може да си добавите листинг и сами, но това само по себе си няма да Ви класира в Гугъл!

- Как започнахте да се занимавате с SEO?

- Ох, връщате ме много назад :) Беше много различно време…тогава уеб тепърва прохождаше в онзи по-социален вид, някак хората започнаха да гледат малко по-сериозно на него и това беше 2003та година. Сайтовете все още не бяха така “изпипани” визуално, както сега, не предлагаха и толкова много възможности и услуги.

Започнах от собствени блогове посветени на тема музика – новини, рингтонове, популярните тогава MIDI файлове и всичко свързано с музиката. Работех и по блогове и сайтове на приятели в различни ниши. Един ден приятел ми каза – “Знаеш ли, че има начин да класираш сайт по ключови думи в Гугъл, така че да го търсят повече хора” и това сложи началото на това мое начинание.

Бързо се запознах със световните авторитети по онова време в SEO. Започнах да следя новинарските сайтове в тази сфера, блоговете, информацията споделена от Гугъл. Започнах да правя и собствени тестове, да си градя ноу-хау, което използвам, актуализирам и адаптирам до днес.

- Какви са най-големите ви успехи?


-    Най-големите успехи…ами имаме проекти класирани по ключови думи с едни от най-високите метрики за конкурентност в Америка и света като цяло. Думи, които в повечето случаи отнемат години, за да се класира сайт по тях, а ние сме успяли за доста по-кратко време с правилната SEO стратегия, постоянство и трикове.

- Коя е най-голямата мотивация за Вас?

1.    Семейството и приятелите ми – без тях животът ми не би имал смисъл!
2.    Признанието на клиента! Случвало ми се е да ми се обадят да ми кажат “Благодарение на теб и екипът ти, бизнесът ми го има!” или “Вие ни спасихте от сигурен фалит!”.
3.    Обожавам SEO общността в чужбина! Няма по-приятелски настроена и отзивчива общност. Обожавам да помагам в световните групи за SEO. Правя го постоянно, но не за да си “хващам” клиенти, както повечето от колегите мислят, а защото такава е природата ми.
4.    Хора като Джон Мюлер, Ерик Ендж и Бил Славски. Щастлив съм, защото на Брайтън през април срещнах Джон. Удоволствие е да говориш с него и да дискутираш информация, която през другото време няма как да научиш абсолютно от никъде! За информация на читателите – Джон Мюлер е Senior Webmaster Trends Analyst в Гугъл – човек чието мнение и анализи тежат изключително много при актуализацията и създаването на нови алгоритми за търсачката.
5.    BrightonSEO – надявам се винаги да мога да я посещавам тази конференция! Усещането там е неповторимо! Не искам и не мога да го опиша с думи! Мога само да направя дълбок поклон на организатора Келвин Нюман – забележителен човек!
6.    Serpact и целия екип начело с Никола Минков. Екипната работа е най-важна в SEO, защото то е отборна игра! В разговори с Никола сме стигали до уникални идеи, за които признавам тук и сега публично, не бих се сетил сам!

- Как минава един ден на SEO специалиста?

-    В четене и тестове, освен работата по проекти! Истинският SEO специалист не приема информацията по журналните сайтове за чиста монета! Той я проверява, тества и сверява със своето ноу-хау.


 

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 302

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 320

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ