Медии
Телевизиите пак с разнобой коя е най-гледана при изборите
бТВ и Нова едновременно твърдят, че са най-предпочитаните от зрителите
/ брой: 64
Телевизионният рейтинг отново се оказа разделна точка между най-големите медии у нас. За пореден път телевизиите спорят задочно коя от тях е била най-предпочитаната в изборната нощ.
бТВ провъзгласиха за първенец изборното си студио. Според техните данни "Парламент 44" е имал 2,2 пъти по-голяма аудитория от програмата на втората по гледаемост телевизия, която според тях е БНТ 1. Частната медия отчита пазарен дял от близо 35% за себе си, 16,4 за БНТ и едва 13,9 за Нова телевизия. бТВ отбелязва, че пикът на гледаемост съвпада с края на изборния ден - в 20,08 ч. над 1 милион и 70 хиляди зрители са били на техните честоти.
Комбинацията от силна публицистика, журналистически разследвания, ексклузивни гости и истински визуален спектакъл върху фасадата на НДК донесоха поредно признание за бТВ като предпочитан избор на аудиторията в значими за страната моменти, доволни са от медията.
Повод за похвала бТВ намери и в новинарския си сайт, който предаваше на живо специалното изборно студио. Според данните на GARB, на които разчитат от медията, сайтът е регистрирал 1,5 пъти по-висока посещаемост спрямо последните 7 дни. Медията твърди, че участието на председателя на БСП Корнелия Нинова на 23 март е привлякло 50% от телевизионната аудитория, по същото време само 16,3% са гледали Нова телевизия. Ден по-късно, при участието на Бойко Борисов в праймтайма, съотношението е 52,6% към 13,8%, разликата се изчислява на 3,8 пъти, уточняват от бТВ.
От Нова телевизия обаче твърдят, че те са най-гледаната телевизия, и отреждат второто място за бТВ. За целта медията прилага данни от "Нилсен Адмосфиър България".
"От самото начало на изборния ден "Събуди се и гласувай" бе най-гледаното телевизионно предаване, което даде преднина от 21% сред активното население (18-49 г.) не само пред втората по гледаемост телевизия - бТВ, но и пред БНТ1. С напредването на деня Нова и в частност информационното предаване "Комбина" с водещи Лора Крумова и Милен Цветков също затвърди лидерството на медията, като бе предпочетено от 70% повече от активното население (18-49 г.) в сравнение с втората по гледаемост телевизия бТВ по същото време", съобщиха от медията.
Нова телевизия допълва, че от началото на годината аудиторният дял на сутрешния блок "Здравей, България" расте, с което се увеличава и разликата пред следващата ги бТВ. "През януари преднината сред активното население в България на възраст 18-49 г. е 27%, а през февруари и март над една трета от зрителите от същата целева група избират сутрешния блок на Нова пред този на бТВ и през последния месец и в седмицата на лидерите допринасят за над 40% по-голям дял", обобщава цялостното си представяне Нова телевизия. Като цяло заключението на медията е, че в изборния ден активното население е предпочело именно нея.
БНТ значително увеличи среднодневната си аудитория в изборния ден и затвърди тенденцията, когато се случват обществено значими събития, голяма част от зрителите да я предпочитат, лаконични са от националната телевизия. От БНТ уточняват, че "Нощта на избора" е било най-гледаното предаване в ефира на БНТ1 в изборния ден. Студиото, посветено на вота, е било проследено от почти 400 000 зрители.
бТВ заложи на общата гледаемост и се похвали с двойно по-добри резултати от конкуренцията си
Нова телевизия предпочете да изтъкне младежката си аудитория