Търговци крият старата цена, за да не се види истинското намаление
/ брой: 230
Около 360 са извършените проверки от Комисията за защита на потребителите покрай "Черния петък". Основните нарушения са свързани с начина, по който се обявява цената. Това каза пред "Нова телевизия" председателят на КЗП Стоил Алипиев.
"Съобщението за намаление е маркетингов похват, който търговците използват. Този похват обаче не е уреден законово по какъв начин трябва да се прилага, като съобщението за намаление следва да се направи от най-ниско прилаганата цена един месец назад от неговото обявяване", разясни той.
Алипиев каза, че основното нарушение на "Черния петък" е свързано с необявяване на старата цена, за да може потребителят да види какво е реалното намаление. Другото нарушение е необявяването на срок, за който действа съобщението за намалението.
Председателят на КЗП обяви че има наложени глоби. "Промоциите обаче не са само в нехранителния сектор. От началото на годината установихме нелоялни търговски практики, свързани с хранителните промоции", коментира Алипиев.