30 Септември 2020сряда02:28 ч.

Това е танкерът "Стена имперо", който бе задържан от Иран. В същото време Техеран разпространи снимки на ирански гвардейци във вертолет, готови да се спуснат за завземането на танкера, и момент от спускането им върху плавателния съд

Танкерна война в Персийския залив

Великобритания обмисля да поиска от ООН и ЕС санкции за Иран

/ брой: 138

автор:Дума

visibility 1310

Постоянната мисия на Великобритания към ООН изпрати писмо до Съвета за сигурност, в което се посочва, че танкерът "Стена имперо" е задържан в териториалните води на Оман, съобщи източник в световната организация.

"Това писмо до председателя на Съвета за сигурност съдържа фактически данни за инцидента в Ормузкия пролив на 19 юли. В писмото се казва, че танкерът е задържан в териториалните води на Оман," каза източник на агенцията, цитиран от РИА Новости. Според Ройтерс в писмо до Съвета за сигурност на ООН Обединеното кралство е определило действията на Иран като "незаконна намеса". 

Британски министри планират да наложат на Иран санкции след задържането на плаващ под британски флаг петролен танкер в Персийския залив, съобщи вчера в. "Телеграф".

Великобритания може да призове ООН и ЕС да върнат санкциите върху Иран, които бяха отменени през 2016 г. след сделката за иранската ядрена програма, отбеляза вестникът. 

Британската служба за външно разузнаване МИ-6 и Британският държавен комуникационен център (GCHQ) разследват версията, че Русия е свързана със задържането на британския танкер Stena Impero от Иран, пише в. "Сънди мирър".

Според източници в службите за сигурност иранското разузнаване можело да залови танкер, използвайки фалшиви GPS координати, които биха могли да се разпространят с помощта на "руска шпионска технология". Изданието отбелязва, че евентуалното участие на руската страна в инцидента може да се случи само с "благословията на руския президент Путин".

Руският депутат Алексей Пушков коментира по този повод в туитър, че "спецовете по фалшиви новини никога не излизат в отпуск". Александър Шерин, който участва в комисията по отбрана в Държавната дума, заяви, че опитите да се разпространява такава версия говорят за "абсолютна некомпетентност и абсолютна несериозност". 

НАТО осъжда задържането на двата петролни танкера и призовава иранските власти да освободят корабите и членовете на екипажите им, гласи изявление на говорителя на НАТО Оана Лунгеску.

В петък вечер Военноморските сили на Корпуса на ислямската революционна гвардия - част от иранските въоръжени сили, задържаха британския танкер "Стена имперо" в Ормузкия пролив и впоследствие го ескортираха до пристанището на Бандар Абас. Екипажът на танкера, състоящ се от 23 души, включително трима руснаци, остана на борда, но корабособственикът не можа да се свърже с него. Иранските власти заявиха, че екипажът е здрав и танкерът е бил закотвен в пристанището.

Инцидентът със "Стена имперо" се счита за отговор на иранските власти на задържането на ирански танкер от британските власти в Гибралтар на 4 юли. Иранската държавна новинарска агенция ИРНА уточни, че танкерът е бил арестуван, след като се е сблъскал с ирански риболовен кораб и не е реагирал на призивите за помощ на по-малкия ирански плавателен съд.

В събота катер на иранската брегова охрана принудил танкер, плаващ под алжирски флаг, да промени курса си в Ормузкия пролив и го насочил в териториалните води на Иран. Това съобщи алжирската агенция APS, цитирайки най-голямата алжирска нефтогазова компания Sonatrach, която е собственик на танкера.

По същия начин Иран постъпи в петък и с друг алжирски танкер "Масдар", който впоследствие бе оставен да продължи пътя си за разлика от конфискувания танкер "Стена имперо". Според алжирската компания вторият й танкер плавал към саудитското пристанище Рас Танура, където трябвало да бъде натоварен и да отплава за Китай.

В същото време саудитските власти са дали разрешение ирански петролен танкер да бъде върнат в родината. Той е бил задържан през май след претърпяно бедствие в Червено море и е бил задържан в пристанището Джеда, съобщава РИА Новости.

Иранският кораб "Щастие I" изпрати сигнал за бедствие на 2 май във връзка с "отказ на двигател и загуба на контрол". Авариралият кораб се е намирал на 70 километра южно от саудитското пристанище Джеда. Екипажът на танкера се е състоял от 24 ирански граждани и двама моряци от Бангладеш. Морската охрана на Саудитска Арабия е оказала помощ на иранския танкер.

Според агенцията преди това саудитските власти са възпрепятствали връщането на танкера "Щастие I" в Иран поради финансови причини, като Иран е платил 200 хиляди долара за поддръжката и ремонта на кораба.

Яйца за Караянчева в Благоевград, освиркаха Гешев в Хасково

автор:Дума

visibility 117

Румен Радев: Не съм снемал подкрепа от Корнелия Нинова

автор:Дума

visibility 184

/ брой: 185

"Отровното трио" сезира ЕП как министри прикриват корупция

автор:Дума

visibility 186

/ брой: 185

КНСБ предлага 300 лв. минимална пенсия и таван от 1400 лв.

автор:Дума

visibility 144

/ брой: 185

Ремонт по „Тракия” ще е по-скъп от строежа

автор:Дума

visibility 206

/ брой: 185

Над 60% от българите са намалили разходите си

автор:Дума

visibility 110

/ брой: 185

Чиновниците разбират е-управлението като пращане на имейл

автор:Дума

visibility 117

/ брой: 185

Външният дълг се е увеличил с 581 млн. евро през юли

автор:Дума

visibility 110

/ брой: 185

Мощна градушка и проливен дъжд блокираха Истанбул

автор:Дума

visibility 117

Турция няма да праща военни в Карабах

автор:Дума

visibility 136

/ брой: 185

Чехия ще връща извънредното положение

автор:Дума

visibility 107

/ брой: 185

Орбан иска оставката на зам-председателя на ЕК

автор:Дума

visibility 118

/ брой: 185

На 100 секунди от Армагедона

автор:Георги Георгиев

visibility 197

/ брой: 185

Законите трябва да са в синхрон с народното сърце

автор:

visibility 102

/ брой: 185

Месец септември

автор:Никола Инджов

visibility 117

/ брой: 185

Трябва ни преоценка на нашето земеделие

автор:Въто Христов

visibility 101

/ брой: 185

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ