18 Септември 2024сряда23:14 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Светли образи на българския небосвод

/ брой: 28

автор:Дума

visibility 725

В поредната си книга - "Феноменът българска авиация", Иван Петков, един от доайените на българската авиационна литература, си е поставил целта да формулира феноменалните моменти в нашата 110-годишна авиационна история, да покаже източниците за този феномен, да изрази преклонението си пред реализаторите на този феномен в нашата вековна авиационна история.

При написването на книгата авторът се опира на огромната научно-историческа литература на десетки талантливи учени, на които изказва искрена благодарност: на произведенията на изкуството и културата на авиационна тематика с автори стотици талантливи творци; спомените на строителите на българската авиация от всички нейни поколения; новооткрити архивни документи.

Иван Петков не пренаписва историята на авиацията, а се опитва да обясни защо така се е развивала българската авиация, като използва диалектическия метод на изследване. Стреми се да освободи историята на авиацията от политически зависимости, да постигне необходимия баланс при оценките и изводите, да признае правото на действие и поведение на всички строители, както и да носят отговорност за своите действия. Не си позволява да дава оценки като съдник от последна инстанция. Поставил си е червена линия, която се стреми да не прескача. Прави опит да посочи своите виждания за бъдещото развитие на българската авиация.

Токът в Южна Европа - до пет пъти по-скъп

автор:Дума

visibility 618

/ брой: 178

Фон дер Лайен ни даде постен и скромен ресор

автор:Дума

visibility 655

/ брой: 178

Единайсет жени в новата Еврокомисия

автор:Дума

visibility 656

/ брой: 178

Атина иска европейско решение за мигрантите

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 178

Накратко

автор:Дума

visibility 725

/ брой: 178

Ще се примири ли ЕП?

автор:Кристиан Вигенин

visibility 707

/ брой: 178

Светът по ръба на глобална и ядрена война

автор:Юри Михалков

visibility 675

/ брой: 178

Такса смет или национална криза с боклука?

автор:Барбара Пейчинова

visibility 614

/ брой: 178

Неуредици

автор:Барбара Пейчинова

visibility 827

/ брой: 178

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ