28 Април 2024неделя01:00 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Стрес и лоша дисциплина в клас тормозят учителите

/ брой: 243

автор:Деси Велева

visibility 799

Стрес, лоша дисциплина и ниски заплати тормозят българските учители, показва международното проучване "ТАЛИС", което изследва учителите и качеството на училищния живот. Проучването е анализирано от българския Институт за изследвания в образованието в доклад от декември. Данните са събирани през 2018 г. сред 240 000 учители и 13 000 директори на училища, сред които 2862 учители и 200 директори са от  България.

Анализът показва, че оценката на учителите у нас за дисциплината в училището е по-скоро отрицателна, като по-възрастните преподаватели са по-критични. В същото време дисциплината у нас не се отличава съществено от тази в повечето държави, участвали в изследването. В отделни аспекти дори по-малко български учители са споделили за прояви на неприемливо поведение на учениците в часовете като шумене, прекъсване на урока и смущаване на учебния процес. Въпреки срещаните проблеми, голям брой преподаватели смятат, че изграждат добри отношения с учениците си. По-малко от половината обаче признават, че контролът върху поведението на учениците и управлението на класната стая са били включени в обучението им в университета.

Поддържането на дисциплината в клас, проявите на неуважение и вербална агресия на учениците към учителите са едни от основните причини за високото ниво на стрес. Приблизително 60% от учителите смятат, че работната им среда е източник на тревога. Напрежението е най-голямо при възрастните учители. Много често обаче то не е свързано толкова с преподаването, колкото с нуждата от попълване на формуляри, документи, отчети и други административни дейности.

Проучването показва, че две трети от учителите са по-скоро неудовлетворени от заплатата си.

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 667

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 661

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 578

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 659

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 751

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 629

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 722

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 724

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 642

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 665

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ