19 Юли 2025събота04:10 ч.

Снимка БТА

Пуснаха за движение част от пътя Мездра-Ботевград

Четиригодишното безвластие е забавило изпълнението на проекта

/ брой: 121

автор:Дума

visibility 10791

Част от пътя Мездра-Ботевград бе отворен вчера за движение. 
Става дума за 13 км от него - между Мездра и Люти дол, които дотук струват 307 млн. лв. (23,5 млн. лв./км). Това обаче ще става с временна организация на движението, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). 
От Мездра 6 км шофьорите ще карат по нов път, но само в едната лента двупосочно. Следват около 3 км преминаване от двулентов към четрилентов участък, а след това потокът от автомобили ще се движи нормално до Люти дол. Оттам до Ботевград ще се ползва старият третокласен път през селата, като в отделни участъци ще се кара и по новия път.
Министърът на регионалното развитие Иван Иванов провери на място пропускливостта на трасето с временната организация на движение по пътя Мездра-Ботевград. 
По повод становището на Института за пътна безопасност, че съоръжението не е завършено и не трябва да се пуска в експлоатация, Иванов каза, че никой не е обещавал пълното му завършване. "Всички минахме по този участък и видяхме, че нищо не възпрепятства движението. Всички забележки, които е установил институтът, са отстранени", коментира регионалният министър. 
Благодаря на АПИ и на строителите, че спазиха ангажимента си да се осигури проходимост на пътя между Ботевград и Мездра, за да може да има нормално движение, макар и със забавяне на места, каза Иван Иванов.
Пускането на тази пътна отсечка е изключително важно и дълго чакано не само от живеещите в Северозападна България, но и от бизнеса. Причината е, че в момента тировете са принудени да заобикалят 200 км през пътя за Плевен, за да минат през моста "Нова Европа" при Видин. Всичко това доведе до серия от тежки пътни инциденти, при които загинаха десетки хора.
По-рано през седмицата Иванов каза, че заради дългото безвластие, смяна на министри и правителства процесът е бил спрял, защото несигурността е пречила на осигуряването на средства. 
С връщането на тежкия трафик към Дунав мост при Видин в естественото му трасе ще се "разтовари" пътят I-3 през Плевен. В момента тече третият етап по одобрение на проекта за основен ремонт на участъка Плевен-Луковит. След като бъде готов и се издаде разрешение за строеж, ще се възложи изпълнението, като се очаква строителството да започне през есента.
Изграждането на "златния път", както хората от най-бедния регион в Европа - Северозападния, наричат пътя между Мездра и Ботевград, започна преди 6 години. Досега 33-километровата отсечка е погълнала 444 милиона лева. Това е средно по 13,5 млн. лв. за километър. 

С 14% повече са банкрутите на фирми у нас

автор:Дума

visibility 692

/ брой: 131

Чуждите инвестиции нарастват с 47 на сто

автор:Дума

visibility 654

/ брой: 131

Сред първите в ЕС сме по поскъпване на имотите

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 131

Испания има полза от мигрантите

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

Украйна ще мобилизира и мъже над 60 години

автор:Дума

visibility 679

/ брой: 131

Четири държави отказаха да купуват оръжие от САЩ

автор:Дума

visibility 630

/ брой: 131

Накратко

автор:Дума

visibility 583

/ брой: 131

Касапинът на протест

автор:Александър Симов

visibility 677

/ брой: 131

Трагедията мигранти

автор:Таня Глухчева

visibility 653

/ брой: 131

Силата на корените ни вдъхновява

автор:Ина Михайлова

visibility 759

/ брой: 131

За какво ЕС ще изхарчи 2 трилиона евро... Евентуално

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ