Станадарт за качество и за хранителните добавки
Според производител с 90 на сто е спаднал интересът към продуктите "Стара планина"
/ брой: 101
Има интерес към въвеждането на нови стандарти за качество и съвсем скоро ще се появи такъв и за хранителните добавки, предаде profit.bg. Близо 8 хиляди тона храни по стандарт са произведени само за първите три месеца на годината. След въвеждането на "Стара планина" за месата бяха изготвени стандарти и за млечните храни, хляба и лютеницата. По данни на Агенцията по храните за първите три месеца на годината най-много са произведените продукти под логото "Стара планина" - над 3500 тона, следвани от хляба с надпис "Утвърден стандарт България".
БДС за млечните продукти, кисело мляко и българско саламурено сирене засега отстъпва - с не повече от 900 тона на пазара. А с чисто новия стандарт за лютеницата са били отличени малко над 100 тона продукция. През последните месеци обаче поръчките на търговците за храни по стандарти спадат. Според производителите и търговците търсенето на тези продукти бележи спад.
Производителите с лого "Стара планина" са повече от 30. Бизнесът обаче вижда спад. Според Кирил Вътев от Асоциацията на месопреработвателите спадът е огромен - с около 90 на сто от това, което е било в началото, в пика на интереса. Стандартът бе въведен преди около 2 години. Това означава, че стандартът има символично присъствие на пазара, коментира Кирил Вътев, цитиран от profit.bg. Млечните продукти по стандарт, сирене и кисело мляко, се радват на по-голям интерес. Но свитото потребление като цяло удря и тях с около 10%.
Две години след въвеждането на стандартите от Агенцията по храните са доволни от свършеното. Стандартът е по-скъп, но е нормално за по-високо качество да се плаща и по-висока цена, аз лично си купувам само продукти по стандарт, коментира шефът на Агенцията по храните Йордан Войнов. Има и интерес към въвеждането на нови стандарти.