05 Юни 2025четвъртък11:28 ч.

Позиция

Стачката: начин на употреба

/ брой: 283

автор:Христо Карастоянов

visibility 3611

На тая стачка краят й ту се мерне в далечината, ту се стопи зад семафорите; в София едните началници и другите началници - тия на синдикатите в бедежето и ония на самото бедеже - си играят вдъхновено на преговарящи и се ритат под масата; злите германски капиталисти най-безподобно си искат или парите, или влакчетата, та се наложи баш директорът на железницата да бъхти път дотам и да ги моли да си ни оставят поне половината "Дезиро"-та; телевизиите вече почти престанаха да показват празни гари и перони и съкрушени пътници от София за Перник (щото то пък нали по едно време от всички страни забръмчаха едни трактори - нещо къде-къде по-интересно)...
И именно тогава, явно водени от светлия девиз на дяда Вазова, че сега пътят е най-чист, тия от БДЖ-то какво направиха?
Тихо и кротко вдигнаха цените на билетите! На което му викат "въвеждане на нови, по-високи цени".
Разбира се, не се е чуло да въвеждат чисти, светли и топли вагони, спазване на разписанията или учтиви кондуктори. Но всичко по реда си: днес цените, утре може и нещо друго...
Аферим, бабо, машаллах! - както възклицава същият Вазов. Стачката си е стачка, влаковете може и да изстиват по гарите, касите могат да си стоят затворени, чакалните да са пусти, но цените скачат.
Отделно пък още преди това започна и поетапното спиране на 138 влака от различни линии, отдето всъщност започна и всичко.
Но и това не е всичко, според както се провикват в телевизионните шопове! Още влакове щели да спират!
А можело и всички да спрат.
***

Послепис на дежурния приватизатор:

Стачка ли, бял хляб ли - мореее...
При такава стачка другаде падат правителства. И идват други.
Просто защото транспорът е кръвоносната система на всяка държава, или поне тъй казват, де. Спре ли да му се движи на един човек кръвта - ясна е работата! Него вече и в правителствената болница не могат го спаси...
А у нас - нищо! Даже престанахме да забелязваме, че железницата май нещо стачкувала.
Което значи, че и без БДЖ можем.
И че БДЖ-то вероятно струва колкото БГА "Балкан" - стотина хиляди долара или нещо такова...
Ами наздраве тогава!

България е готова да приеме еврото от 1 януари 2026 г.

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 100

Иван Иванов оглави Държавната агенция за бежанците

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 100

Борбата с насилието е водещ приоритет за кабинета

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 100

Назначават още 220 чиновници в агроминистерството и ДФЗ

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 100

Нови изисквания за телефоните в ЕС в сила от 20 юни

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 100

България защити странджанския билков чай за пазара на ЕС

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 100

Пчелари настояват да се намали интервалът за пръскания

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 100

ЕС отлага мерки срещу Букурещ заради дефицита

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 100

НАТО планира засилване на военната си мощ

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 100

Мелони и Макрон преодоляха различията

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 100

Накратко

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 100

Непростимо

автор:Александър Симов

visibility 1

/ брой: 100

Нелеп пиар

visibility 3

/ брой: 100

Рестарт - тук и сега

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 100

"Локалите" - насилници без кауза

автор:Юлия Кулинска

visibility 2

/ брой: 100

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ