19 Октомври 2024събота16:36 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Сроковете за магистрала "Хемус" под въпрос

Изпълнителят на проекта все още не е купил необходимата техника

/ брой: 34

автор:Дума

visibility 2635

След като правителството отпусна милиард и 350 хиляди лева на "Автомагистрали" ЕАД за строителството на нови 134 километра от магистрала "Хемус", bTV проверява има ли държавното дружество капацитет за мащабното строителство. "Автомагистрали" имат срок от четири години, за да изградят последния и един от най-дългите участъци на "Хемус". Това са 134 километра от пътния възел Боаза до пресичането с пътя Русе-Велико Търново. Това обаче ще е първото пътно строителство за дружеството, което досега се грижеше само за ремонта и зимното почистване на магистралите в страната. Според закона "Автомагистрали" не могат да възлагат на подизпълнители отделни отсечки от трасето.

Според министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова "Автомагистрали" ЕАД има капацитета и ресурса да изгради автомагистрала "Хемус". Експерти с опит обаче имат съмнения, че това ще стане. Инженер Ясен Ишев е участвал в изграждането на най-трудния участък на "Хемус" - от Витиня до Правец. Разказва, че над 1000 работници са строили отсечката 10 години. Затова има съмнения, че "Автомагистрали" могат да построят шест пъти по-дълго трасе за четири години.

По данни на регионалното министерство в "Автомагистрали" работят близо 300 души. Над 230 пък са машините и автомобилите, с които разполагат, разпределени в 19 бази. От Министерството на регионалното развитие признават, че дружеството се нуждае от още техника, която тепърва предстои да купи. Тече организация, има предпоставка да се смята, че тази държавна фирма ще надгради своя капацитет със строителството на "Хемус", заяви регионалният министър Петя Аврамова. Строителството на магистралата започва през 1974 г. Към момента са построени близо 170 от 400-километровото трасе на аутобана. Управляващите обещават магистрала "Хемус" да е готова през 2024 г.

Чуждите инвестиции се сринаха със 77% за година

автор:Дума

visibility 1271

/ брой: 199

Завършването на първия лот от "Хемус" се отлага

автор:Дума

visibility 1246

/ брой: 199

61% от питейната вода у нас се губи

автор:Дума

visibility 1764

/ брой: 198

Планът на Зеленски удари на камък в НАТО

автор:Дума

visibility 1299

/ брой: 199

Атина против двустранните мигрантски споразумения

автор:Дума

visibility 1313

/ брой: 199

София и Скопие ще строят Коридор №8

автор:Дума

visibility 1539

/ брой: 199

Аржентина и България заедно на Антарктида

автор:Таня Глухчева

visibility 1481

/ брой: 199

Безсрамие!

автор:Мая Йовановска

visibility 1710

/ брой: 199

Мутра „спасител“

автор:Юри Михалков

visibility 1523

/ брой: 199

100 решения за България

автор:Дума

visibility 1262

/ брой: 199

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ