20 Май 2024понеделник11:04 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

В първия ден на стачка

Спрени влакове на големите гари, обвиниха БДЖ в локаут

/ брой: 270

автор:Дума

visibility 41

Първият ден на железничарската безсрочна стачка започна в 8 часа с по около стотина протестиращи на големите гари като София, Варна, Бургас, Пловдив, Русе, Горна Оряховица, Стара Загора, Мездра, Враца и др., където бяха спрени десетки влакове. На част от гарите е имало задръстване от пътнически и товарни влакове не само на стачкуващата БДЖ, но и на частните железопътни превозвачи, които също били блокирани. До 16 часа, когато приключи първият стачен ден, сериозно се разминаваха данните на синдикатите и ръководството на БДЖ за спрените влакове, а профсъюзите обвиниха жп шефовете, че прилагат непозволени действия за провал на стачката. "Днешният първи ден на стачката мина по-добре от очакваното - след такъв натиск и локаут", коментира Петър Бунев, председател на железничарския синдикат към КНСБ. Той заяви, че стачката продължава.
Точно в 8 часа сутринта вчера на Централна гара София информационните табла изгаснаха, а около стотина души, организирани от синдикатите, протестираха шумно на пероните с искане за оставка на ръководството на БДЖ и дори на премиера Бойко Борисов, който заяви, че стои плътно зад намеренията да се съкратят около 2 хил. железничари.
След 12 ч. на обяд в понеделник от КНСБ и КТ "Подкрепа" обявиха, че от 123 влака, които е трябвало тръгнат или са били в движение в началото на стачката, 110 са спрени. Транспортният министър Ивайло Московски обаче заяви пред БНР, че само 59 влака от общи 130 са засегнати от протеста на някои от служителите на БДЖ. Равносметката на транспортното министерство сочи, че 29 от неизпълнилите курсовете си влакове са останали на гарите по вина на превозните бригади и 30 заради стачкуващи ръководители движение. Сред спрените композиции има и международни, които въпреки призивите да бъдат пуснати са задържани от стачниците. Влакът от Белград за София престоява на гара Волуяк, а от Москва за София - на гара Роман. Композицията от Истанбул за София е спряна в Пловдив, а тази от Истанбул за Букурещ чака края на стачката в Стара Загора. На обяд от Централна гара в столицата не е заминал и влакът от София за Белград с вагон за Виена.
Синдикатите обвиниха ръководството на БДЖ и НКЖИ, че прилагат локаут на стачката, като подменят стачкуващите служители с други, които не подкрепят протеста. Според профсъюзите машинисти и ръководители движение се подменяли от длъжностни лица без необходимата квалификация. На гара Благоевград например е бил сменен персоналът, така че да се пропусне пътническият влак за Дупница. Композицията все пак е била блокирана след 7 км на гара Кочериново от протестиращи железничари. От НКЖИ отрекоха твърденията, че има замяна на стачкуващи с такива на други позиции. Смени е имало, но само с хора, които могат да изпълняват същите дейности според длъжностната им характеристика, обясниха от компанията. Няма подмяна на работници, има осигурени резервни екипи във връзка със сигурността и хора, които не желаят да стачкуват, това не е нарушение на законодателството, заяви Ивайло Московски пред БНР.
По данни на БДЖ от всички 90 хиляди пътници, които все още всеки ден разчитат на железниците, към 27 хиляди ще бъдат засегнати от стачката. Онези от тях, които са рискували все пак да се качат на влака в деня на стачката, ще трябва да си търсят сами алтернативен превоз, като парите за билетите им ще бъдат върнати. БДЖ обаче няма да осигури алтернативен транспорт, както бе заявил преди седмица.
 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1581

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1523

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1563

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1698

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1592

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1693

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1478

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1836

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1873

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1691

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ