03 Май 2024петък04:04 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Спират още 81 влака

По шест заплати ще получат съкратените железничари

/ брой: 10

автор:Мая Йовановска

visibility 51

Ще спрем още 81 влака. Това заяви вчера пред парламентарната комисия по транспорт изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров, на която той и транспортният министър Ивайло Московски бяха изслушани по искане на БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ заради вече спрените 38 влака. Първият етап от мерките, които предприехме, бяха спиране на 38 влака и ограничаване на маршрута на още 10. Вторият етап предвижда спиране на още 81 влака, съобщи Владимиров. 
Владимиров обясни, че дори и спирането на влакове и намаляването на персонала няма да доведат до реални резултати през тази година. Колективният трудов договор, сключен между превозвача и служителите, изисква определена процедура и време. Няма да може да реализираме тези мерки за по-кратък период от 6-7 месеца, каза Владимиров. На освободените служители трябва да бъдат платени около 6 работни заплати. Същевременно стана известно, че бюджетната прогноза предвижда субсидията за пътническите превози не само за настоящата година да е 140 млн. лв., а и за 2016 и 2017 г. Очакваме през тази година загубата да е около 40 млн. лв., горе-долу толкова ще бъде и през 2016 г., чак през 2017 г. е възможно да се излезе на нула, каза Владимиров.
Ако субсидията за БДЖ се запази в размер на 140 млн. лв., ще има недостиг от 12,5 млн. лв. за извършване на най-наложителните ремонти, каза Владимиров. По неговите думи необходимият минимум за ремонти е 25 млн. лв.
Депутатът от БСП Кирил добрев, който е народен представител от Габрово, заяви, че от четири общини в града три са засегнати от спирането на влаковете. Две от тези общини са туристически дестинации. Това ще се отрази и върху приходите от туризъм в тези общини, каза Добрев. Така обричаме общините на икономически упадък, заяви той.
Президентът на КНСБ Пламен Димитров посочи, че в годините на реформи в системата на железниците от 80 хил. работници са останали между 22 и 25 хиляди. Намаляването на персонала с четири пъти обаче не доведе до по-добри услуги за населението или по-добро финансово състояние на дружеството, каза Димитров. Според него бъдещето на железниците не минава през подобни мерки, които няма да подобрят състоянието им. Президентът на КНСБ смята, че спасението за БДЖ е дългосрочна визия за инвестиции, дългосрочен механизъм за 5-7-годишен хоризонт за развитие на БДЖ и съгласие за нов инвестиционен заем за железницата за дълъг хоризонт. Той предупреди министър Московски и шефа на БДЖ, че в много градове на страната хората са готови за протести.
Това, което Министерството на транспорта може да предложи, е до средата на февруари ръководството на БДЖ да изготви план от 6-7 години за финансово оздравяване на железниците, заяви министър Ивайло Московски. Другото е да се разговаря с финансовото министерство да преструктурира бюджетите на някои общини така, че те да могат да подпомогнат БДЖ, което да осигури влакове в тези райони, каза Московски. Безумие е да се возят локомотиви с по 3-ма души за сметка на разходи за милиони. Тогава по-добре е да купим един микробус, който да превозва тези хора по същия маршрут, предложи Московски. Той заяви, че в нито един нормативен акт не пише, че железопътният транспорт е социален. Ако е социален, да го финансира социалното министерство, заяви гневно Московски.


Само за ден МО в БСП събра над 500 подписа в подкрепа на БДЖ

В първия ден от акцията на Младежкото обединение в БСП-Перник младите социалисти събраха над 500 подписа в подкрепа на БДЖ, съобщиха от БСП.
Младежите се качиха в няколко композиции по линията Перник-София и получиха подкрепа от хората, ползващи железопътния транспорт, които бяха категорични, че спирането на част от влаковете по тази линия ще ги принуди да използват по-скъп транспорт, за да стигат до работните си места.
Областният председател на МО в БСП-Перник Николай Добрев обясни, че в разговор с младежите, служители на БДЖ, те са споделили, че по линията Перник-София няма губещ влак, но въпреки това управляващите спират 5 композиции. "Повече от ясно е, че се прави опит държавният железопътен транспорт да бъде заменен с по-скъп частен автотранспорт, който ще обслужва нечии икономически интереси", категоричен бе младият социалист. Той обясни, че идеята на младежите е, освен да събират подписи от пътниците, да се чуе и тяхното мнение по въпроса. Младежите ще продължат през цялата седмица да събират подписи в подкрепа на БДЖ във влаковете по линията Перник-София и в офиса на БСП в Перник.

Транспортната комисия предложи да не се спират влакове без стратегия за БДЖ

БДЖ да не спира нови влакове, докато не бъде приета стратегия за развитие на железницата. Това предложи комисията по транспорт в НС. Депутатите поискаха и държавната субсидия на БДЖ да бъде преобразувана, като целта е целевият капиталов трансфер от държавата да се преобразува в субсидия за "БДЖ – Пътнически превози". Предложенията са препоръчителни и се отправят към правителството.
В петък се очаква да има среща между Министерството на финансите, Министерството на транспорта, БДЖ и синдикатите, заедно с премиера Борисов, за да се прецени дали е възможно да бъде преобразуван капиталовият трансфер. "Ако това се случи, няма да се наложи спиране на влакове от 1 февруари", каза след заседанието транспортният министър Ивайло Московски.
Депутатите също така задължиха транспортния министър да представи в срок от четири месеца дългосрочна стратегия пред правителството за развитие на БДЖ. Тази стратегия ще бъде разгледана в транспортното министерство до началото на февруари.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 715

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 696

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 652

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 703

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 848

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 734

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 659

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 829

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 699

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 765

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ