Специален знак на етикетите ще показва кои храни са пресни
Внасят още следващата седмица предложение в МС за създаване на държавна агенция по земите
/ брой: 291
Министерството на земеделието и храните обмисля специално обозначаване върху етикетите на пресните храни, които да са превозвани от не повече от 150 км от магазина. Освен това ще се създават и нови стандарти - за традиционните български консерви, които да продължат тези на хляба, млечните и месните продукти. Това каза пред журналисти вчера министърът на земеделието и храните Димитър Греков, цитиран от БТА.
Проф. Греков съобщи, че още следващата седмица ще бъде внесено предложение до Министерския съвет за създаване на държавна агенция по земите, която ще се занимава с комасацията. Според него така ще се решат проблемите с разпокъсаната земя в България. Агенцията ще бъде изпълнителен орган към агроведомството и ще има собствен бюджет. Тя ще изкупува земя и приоритетно ще я предлага на български граждани, а след това на чужденци, обясни той. Още миналата седмица Греков обяви, че се обмисля създаването на агенция или комисия по земята, която да налага ограничителни мерки за използване на земята от чужденци. Подобни практики има в страни като Дания и Унгария, а правилата ще са такива, че да не противоречат на правилата на Европейския съюз. Според министъра чужденците не се интересували толкова от покупката на земя тук, колкото от наемането й.
Греков съобщи още, че през януари следващата година ще започне проверка на мобилните групи по граничните ни пунктове. В тях ще участват представители на БАБХ, НАП и митниците и те ще гарантират, че в страната няма да влизат некачествени стоки. Изпълнителният директор на БАБХ Пламен Моллов увери, че проверките по инициативата 24/30 на агенцията за проверки на храните по коледните и новогодишни празници няма да е кампанийна и ще продължи през цялата година. Цветан Симеонов, председател на БТПП, каза, че скоро ще заработи и мобилно приложение, което ще проверява и валидността на баркодовете на стоките.
Проф. Греков и представители на браншовите организации подписаха вчера в НДК "Коледен пакт", който е част от кампанията "Коледата безопасна". Документът е споразумение между МЗХ, БАБХ, Министерството на икономиката и енергетиката, Комисията за защита на потребителите, браншови и потребителски организации, производители и търговци на стоки и медии. Целта на пакта е да се гарантира защитата на здравето на потребителите през цялата година, както и да се повишат информираността и контролът върху качеството на предлаганите стоки. Организатор на събитието тази година е Българският медиен съюз.