Спад в приходите отчита пивоварният сектор
/ брой: 49
Инвестициите в пивоварния сектор за цялата 2013 г. са били на обща стойност 56,7 млн. лева. Въпреки това обаче в бранша е отчетен спад в приходите от продажби на пиво. Това сочат данни на Съюза на пивоварите в България (СПБ). Според публикувано от Ernst & Young проучване за българския бирен пазар намалението на приходите от продажби на бира за последните 5 години възлиза на 11 %.
Отчитаният за поредна година спад на консумацията на бира в стъклени бутилки и наливно пиво потвърждава изводите, че продажбите на т.нар. "студен" пазар (през търговските обекти на ХоРеКа) продължават да падат, за сметка на продажбите за консумация вкъщи през магазинната мрежа (т.нар. "топъл" пазар), коментира новият изпълнителен директор на СПБ Ивана Радомирова. Тя поясни, че тази тенденция е трайна за българския пазар и е отражение на покупателните възможности и нагласи на консуматорите у нас. Стагнацията в реализацията на бира на студения пазар има и индиректен ефект върху добавената стойност, генерирана от производството и продажбите на пиво. Това се отразява върху приходите към държавния бюджет и свързаните сектори.
През 2013 г. са добавени над 11 нови разфасовки и 3 нови асортимента на традиционни марки бира.