"Софийска вода" с нови дигитални услуги
/ брой: 70
"Софийска вода" вече предлага три нови дигитални услуги на своите клиенти, обяви вчера изпълнителният директор на дружеството Васил Тренев. Първата от тях е свързана с възможността абонатите сами да управляват консумацията на вода в домовете си в реално време. Услугата ще бъде възможна чрез монтирането на водомер с модул за дистанционно отчитане, който всеки ден изпраща данни за преминаващите количества вода към специално приложение, а клиентът получава непрекъснат достъп до приложението през личния си профил в сайта на "Софийска вода". Така той може да засече всяко отклонение от нормалния дебит, свързани с течове, нежелано или нерегламентирано ползване, поясни мениджърът Станислава Стефанова. По думите й водомерът е с 5 години гаранция, модулът е с 2 години гаранция, а поддръжката и софтуерните лицензи за преноса на данни са включени в цената за 10 години. Отпада изискването дистанционното отчитане да е възможно само ако всички собственици във входа са съгласни.
Това означава, че оттук нататък клиентът ни няма да дължи никакви средства за своя "Умен дом". Цената е 300 лв. на целия този пакет, като първоначалната вноска е 100 лв. Останалата част излиза около 17 лв. на месец за 12 месеца, каза още тя. Освен "умните водомери" време ще пести и новата електронна услуга "Смяна на титуляр на партида". Досега това ставаше само в центровете за обслужване на клиенти, но вече може молбата да бъде направена и в сайта на компанията. Онлайн смяната на партида ще бъде безплатна до 10 юли тази година. Отпада и междинната платформа "Преписка" за получаване на електронни фактури. Вече всеки клиент - физическо лице, ще я получава директно на електронната си поща, поясни търговският директор Габриела Меркоре.
В момента 42% от питейната вода в София се губят. През 2018 г. намалихме загубите с 10 млн. куб. м, а до 2021 г. те трябва да паднат до 40%, обяви зам. изпълнителният директор на "Софийска вода" Станислав Станев.