24 Август 2019събота03:30 ч.

Булевард

Смартфонът като отражение на статуса

Благодарение на модерните джаджи организирането на всекидневните ангажименти оставя повече време за истинските ни приятели

/ брой: 152

автор:Альона Нейкова

visibility 174

Независимо от възрастта и общественото положение всеки има нужда от доверени партньори в живота. Още Аристотел е казал, че човекът е стадно животно. Иронията обаче се състои в това, че колкото по-нагоре се изкачваме по социалната стълбица, толкова по-самотни ставаме и все повече оценяваме добрата компания. Първо, в лицето на хората около нас, но не на последно място и във високотехнологичното устройство, което ни свързва с тях. Все по-важно е телефонът да играе ролята на интелигентен и надежден партньор, който помага да се справим дори с най-натоварения график. Кой днес няма такъв?! А успехът с организирането на всекидневните задачи и ангажименти оставя повече време за истинските ни приятели.

Някои модели смартфони се превърнаха в обект на възхищение за мнозина и предизвикват пряка асоциация с бизнес елита. Само по себе си това може да се тълкува като знак за успех, но носи и нотка на дистанцираност и недостъпност. Безспорно е, че телефоните са се превърнали в отражение на статуса на своя притежател, но този факт има и сенчеста страна: много потребители просто решават, че все още не заслужават устройство от подобен клас.

В основата на ценностната система на много марки телефони преди всичко стои грижата за потребителя. За амбициозните млади хора, които в момента пробиват в бизнеса и започват своите стръмни изкачвания по стълбицата на успеха, са разработени устройства с ключови характеристики, сред които са най-иновативните технологии в сегмента, изискан стил и високопроизводителен хардуер. Именно това ги превръща в идеален и достъпен избор за прохождащите предприемачи по света.

Така брандовете лансират иновативен дисплей с двойно стъклено покритие, отразяващо светлината по начин, който видимо обогатява гамата от възпроизвеждани от него цветове. Традиционна сила на смартфоните е фотографията и именно на снимките залагат устройствата, снабдени със система от 4 камери с изкуствен интелект.

На подсъзнателно ниво хората винаги са били привлечени от симетрията. Това схващане е толкова дълбоко вкоренено в представата ни за красота, че дори поети като Уилям Блейк са посветили стихове на него. Творци от различни култури са създавали произведения, в които думи се римуват и образуват ясно изразена симетрична вербална структура. Симетрията може да бъде забелязана както в природата, така и в човешкото изкуство: тя е естествена, хармонична и балансирана. Явно това е и една от причините през последните години все повече производители на смартфони да се отказват от асиметричните дизайни. И да предлагат на потребителите устройства например с двустранно извит стъклен корпус и блестящи ръбове. А това осигурява лесно изпъкване на фона на останалите технологични джаджи.

Добре е да се знае, че по отношение на цветовете "бизнес" не означава нито непременно черен, нито скучен. Все по-предпочитани са корпусите със сапфирено син или платинено златен нюанс.

Когато става дума за красота, не бива да се забравя старата максима, че тя е доста субективно понятие. Естетичните стандарти се базират на множество фактори, сред които култура, мисли, модни течения и дори лицева структура. Имайки предвид именно това, определени модели смартфони са проектирани да разбират различията в критериите за красота на хората по света, за да може да им предоставят най-добрите средства за изразяване на техните виждания. Тоест съвременното мобилно устройство автоматично разпознава пола и типа кожа на потребителя и моментално предлага възможно най-добрите филтри за селфи. Прецизният алгоритъм позволява на лицевите черти и цвета на кожата да изглеждат ярки и изчистени дори при снимки на слабо осветление.

Това обаче далеч не е всичко. Младите предприемачи са във фаза от живота си, когато повече от всякога е от значение как изглеждат. За бизнеса и социалните им контакти е важно всяка снимка (независимо дали е за корица на списание или за пост в мрежите) да пресъздава естественото излъчване и характерната идентичност. Подходящо уловените черти на лицето издават много за характера, а физиономиите ни са навсякъде във фейсбук, инстаграм или туитър. Съвременният имидж до голяма степен се гради и от публикуваните кадри в интернет. 

На този фон решението на определени брандове да заложат на по-мощна предна селфи камера и да внедрят в този компактен продукт цели 5 типа осветление, познати от студийната фотография, показва истинско съобразяване и разбиране на нуждите на клиента.


Ефектно селфи според пола

Мъжките и женските черти имат своите физически специфики, а над тях са насложени и културните ни възприятия за красота. Създадени са модели, които са истински експерти в 3D моделирането на лицето: разпознават и анализират неговите 5 основни зони и определят кои от тях да се подчертаят. Благодарение на специални ефекти с блендата камерата емулира професионално студийно осветление. Ето малко детайли кое от тях къде намира най-голямо приложение.

Мекото, наричано още ефектът Рембранд, чието име идва от известната картина "Портретът на един човек" на холандския художник, е класическият метод за осветление в мъжката портретна фотография. При него трябва да се създаде основен източник на осветяване от едната страна на лицето, като се използва взаимодействието между светлина и сянка за създаването на триъгълна форма, падаща под очите на фотографския обект.

Целта на осветлението тип "пеперуда" е то да падне директно и над центъра на сниманото лице. Светлината се плъзва под 45 градуса от върха до долната част на лицето, образувайки сянка под носа, наподобяваща формата на това красиво насекомо. Пеперуденият тип осветление се движи и по продължение на гънките около устата и очите, както и на двете бузи. То е идеално за женската портретна фотография, защото така лицето изглежда по-слабо, с подчертани скули, като добавя дълбочина в кадъра.

Пожар край старото сметище на завод "Арсенал"

автор:Дума

visibility 23

Пожар край Бегово

автор:Дума

visibility 79

С 200 лв. отгоре са платили за парно софиянци

автор:Дума

visibility 183

/ брой: 162

Танева предизборно се сети за родните производители

автор:Дума

visibility 220

/ брой: 162

"Фич": Еврото в България - най-рано през 2023 г.

автор:Дума

visibility 165

/ брой: 162

Зомби капан

автор:Ина Михайлова

visibility 473

/ брой: 162

Роботи или робовладелци?

visibility 244

/ брой: 162

Тежки битки за горите на Костенец

автор:Павлета Давидова

visibility 311

/ брой: 162

Датата

автор:Дума

visibility 141

/ брой: 162

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ