Скандал назря и с концесията за велосипеди в София
/ брой: 215
Да се прекрати скандалната концесия за велосипеди под наем в София, спечелена от консорциума "София Байкс", и да се обяви нова, но при ясни критерии за насърчаване на ползването им и план за разширяване на станциите към кварталите, настояват от "Спаси София". Концесията от 2012 г. е неактуална и не задоволява нуждите на града, защото разполага само с 33 стоянки с 400 велосипеда, при това само в идеалния център на София, а разширението за 8 години предвижда едва 5 стоянки, обясни общинският съветник Борис Бонев.
Организацията атакува и предвидените в концесията нови 150 рекламни пана в центъра на София - на бул. "Витоша", бул. "Васил Левски" и ул. "Солунска". Това ще доведе до допълнително визуално замърсяване по централните улици, но пък концесионерът ще печели от рекламата над 800 000 евро годишно, категоричен е Бонев. В същото време дължимата такса към общината е между 50 000 евро през първата и 150 000 през осмата година. Това се прави без никакви изисквания към концесионера да гарантира висока използваемост на велосипедите и да предлага добра услуга. Напротив, при липса на зададени критерии от общината той е мотивиран да се занимава с рекламата, която е печелившата част от концесията, а велосипедите са между другото.
СОС ще гласува утре доклада на Йорданка Фандъкова за концесията, след като в понеделник общинската транспортна комисия го одобри с гласовете на ГЕРБ и ВМРО. След години на неуспешно обжалване на обществената поръчка победител остава избраният от общината концесионер "София Байкс".