Сиренето, кашкавалът и черешите ни най-търсени в чужбина
/ брой: 15
Бяло саламурено сирене, кашкавал и череши са сред най-продаваните български продукти на пазарите в ЕС и в трети страни. Това съобщи заместник-министърът на земеделието и храните Цветан Димитров вчера на информационния форум за популяризиране на схемата "Промоционални програми за земеделски продукти", организиран от Държавен фонд "Земеделие". Целта е да се разшири външният пазар на българските продукти.
Европейската комисия (ЕК) е одобрила девет промоционални програми с българско участие на обща стойност над 32 млн. евро. Обект на промоция са млечни продукти, в това число бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, вина със защитени наименования, преработени плодове и зеленчуци и пресни череши. В най-общ вид тези програми обхващат територията на 15 държави в Европа, Северна и Южна Америка, Азия и Австралия.
Първата одобрена от ЕК промоционална програма с българско участие е "Европейско сирене". Тя е предложена от Националната асоциация на млекопреработвателите у нас и от кипърската организацията на говедовъдите. Тя е за промоция на сирене и кашкавал на пазарите в Русия и Украйна. Програмата е започнала през 2009 г. и е приключила през миналата година.