Сетихте се
/ брой: 132
Властта, която Бойко Борисов оглавява вече трети мандат и която докара железницата дотам да има най-малко пътници от 50 години насам, в последно време взе да се сеща за БДЖ.
Първо това направи Борисов, който след евроизборите мина с джипа да нагледа изпълнението на някои жп проекти. И заяви, че правителството продължавало приоритетно с инвестиции в жп инфраструктурата. Приоритетно?! Новата линия поде тези дни и транспортният министър Росен Желязков. Имали ясна визия за комфорта във влаковете и той щял да се усети в следващите месеци. Тъжно комично е това изявление, щото дойде в деня, в който имаше пореден пожар в локомотив на БДЖ. Желязков рече още, че се работело по идеята (от обещание стана идея) да се пътува от София до Бургас за 3 часа. Той стигна още по-далече - откри, че железниците са най-екологичният и най-ефективен транспорт, който в бъдеще ще бъде и най-субсидиран.
Не се учудвайте на резкия интерес към железницата от властта, която бе абдикирала от нейните проблеми. След европейските се задават и местни избори. А БДЖ е с огромно значение не само за връзката между големите градове, но най-вече за малките населени места. Сиреч за всички региони.
Защо се съмняваме? За да се случи всичко това, трябва да бъдат завършени всички ремонти на жп инфраструктурата. А на туй не му се види краят. Макар да бе против, властта реши да има поръчка за нови влакове. Тя щяла да се пусне до края на годината, а нови влакове може да имаме най-рано след 4-5 години. Щели да пускат и поръчка за ремонт на 40-45-годишните локомотиви "Шкода". Ремонтът на мотрисите "Дезиро" се бави повече от две години. А от "Дойче бан" пък щели да купуват вагони втора употреба. Ще, ще, ще...
Желязков, няма как всичко това да се случи така, че да усетим комфорт до няколко месеца. А с наличните возила може само сривът в качеството на услугата да стане още по-голям. Пък нали либерализирахте и пътническите превози, та всеки чужд превозвач може да изхвърли БДЖ от пазара.