03 Декември 2025сряда23:10 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Сетихте се

/ брой: 132

автор:Мая Йовановска

visibility 2839

Властта, която Бойко Борисов оглавява вече трети мандат и която докара железницата дотам да има най-малко пътници от 50 години насам, в последно време взе да се сеща за БДЖ.
Първо това направи Борисов, който след евроизборите мина с джипа да нагледа изпълнението на някои жп проекти. И заяви, че правителството продължавало приоритетно с инвестиции в жп инфраструктурата. Приоритетно?! Новата линия поде тези дни и транспортният министър Росен Желязков. Имали ясна визия за комфорта във влаковете и той щял да се усети в следващите месеци. Тъжно комично е това изявление, щото дойде в деня, в който имаше пореден пожар в локомотив на БДЖ. Желязков рече още, че се работело по идеята (от обещание стана идея) да се пътува от София до Бургас за 3 часа. Той стигна още по-далече - откри, че железниците са най-екологичният и най-ефективен транспорт, който в бъдеще ще бъде и най-субсидиран.
Не се учудвайте на резкия интерес към железницата от властта, която бе абдикирала от нейните проблеми. След европейските се задават и местни избори. А БДЖ е с огромно значение не само за връзката между големите градове, но най-вече за малките населени места. Сиреч за всички региони.
Защо се съмняваме? За да се случи всичко това, трябва да бъдат завършени всички ремонти на жп инфраструктурата. А на туй не му се види краят. Макар да бе против, властта реши да има поръчка за нови влакове. Тя щяла да се пусне до края на годината, а нови влакове може да имаме най-рано след 4-5 години. Щели да пускат и поръчка за ремонт на 40-45-годишните локомотиви "Шкода". Ремонтът на мотрисите "Дезиро" се бави повече от две години. А от "Дойче бан" пък щели да купуват вагони втора употреба. Ще, ще, ще...
Желязков, няма как всичко това да се случи така, че да усетим комфорт до няколко месеца. А с наличните возила може само сривът в качеството на услугата да стане още по-голям. Пък нали либерализирахте и пътническите превози, та всеки чужд превозвач може да изхвърли БДЖ от пазара.

Арестуваха в Брюксел Федерика Могерини

автор:Дума

visibility 1937

/ брой: 227

Сръбската рафинерия без лиценз от САЩ

автор:Дума

visibility 1823

/ брой: 227

Пратеници на Тръмп преговарят с Путин

автор:Дума

visibility 1862

/ брой: 227

Накратко

автор:Дума

visibility 1332

/ брой: 227

Къде е промяната?

автор:Александър Симов

visibility 1347

/ брой: 227

Едни и същи сценки

автор:Георги Христов

visibility 1876

/ брой: 227

ПОГРОМЪТ

автор:Дума

visibility 1141

/ брой: 227

Магистрала "Струма" - готова чак през 2040 г. срещу 2 млрд. евро

автор:Дума

visibility 1934

/ брой: 227

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ