20 Април 2024събота08:46 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Само приказки

/ брой: 105

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1351

Тези дни екоминистърът Нено Димов сподели идеите си за масовото навлизане на електромобилите у нас. Явно е повлиян от патрона си, който обяви, че скоро от Бургас до Мюнхен ще се пътува, без да се спира на нито един светофар. Димов каза, че обсъжда възможност в следващия програмен период от еврофондовете повече пари да отидат за стимулиране на използването на електромобили. Това включва и създаването на т.нар. зелени коридори, които да свързват не само град с град, но и държава с държава. Такова свързване ще позволи, по думите му, да се стигне от Мюнхен до Пловдив с кола на ток. Наистина добри пожелания, но близо десет години вече те остават само на приказки. Още при първото правителство на ГЕРБ Министерството на икономиката, когато министър беше Трайчо Трайков, дълго писа специална концепция за масовото навлизане на електромобилите у нас. Тя стана поредният ненужен и безсмислен документ, а нейната реализация стигна само до появата на няколко електрозарядни станции в София и в по-големите градове на страната.

А нещата не са чак толкова сложни. Вече доста от официалните вносители на автомобили у нас предлагат и модели, задвижвани частично или изцяло с ток. Просто всичко, както обикновено, опира до доходи и стимули, защото като цяло електромобилите не са по джоба на българите. Става дума на първо място за данъчни облекчения и ценови отстъпки. Разбира се - и за добре развита мрежа от зарядни станции.

Холандия например е по-малка по територия от България, но там има 20 хил. зарядни станции, а у нас са само 50. В Норвегия се движат над 100 хил. електромобила, у нас - 500. В България тези коли също са освободени от пътни данъци, а в София паркират и безплатно, но явно това не е достатъчно. В страните, по които се равняваме, отстъпката при покупка на такова возило стига 5 хил. евро. У нас бе предложено тя да е 5 хил. лв., но парламентът не прие идеята. Иначе на приказките сме добри.

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ