Само 26 екипажа на рали "България"
Стартът е в петък в Самоков, организацията на 44-ото състезание е сведена до 200 000 евро
/ брой: 151
200 000 евро ще струва организацията на 44-ото рали "България", което ще се проведе от петък до неделя. Стартът е от Европейската купа и II кръг от държавния шампионат. Голяма част от парите идват от министерствата на спорта и транспорта. В организацията на ралито участват над 650 души, но заявки за участие са подали само 26 екипажа. Надпреварата е с нов формат, като вместо в Боровец ще има суперспециален етап по улиците на Самоков. Общата дължина на трасето е 583,73 км.
За старта в Самоков ще пристигнат водачът в класирането в Европейската рали купа Александър Салюк (Укр, Йевхен Червоненко, Шкода Фабия С2000) и Лука Бети (Ит, Франческо Пезоу, Форд Фиеста С2000). Предвид тежкото финансово положение българските пилоти са освободени от входна такса, а освен това федерацията предоставя по 500 лв. на екипаж. Между българските участници е и националният шампион за 2012 г. Димитър Илиев с навигатор Янаки Янакиев и Шкода Фабия С2000), който е и двукратен победител в рали "България". Илиев води и в националния шампионат за 2013 г., след като стартира с победа в рали "Хеброс". Основен конкурент за първото място ще му е Крум Дончев с навигатор Петър Йорданов и Пежо 207 С2000.
"За мен рали "България" винаги е било голяма цел, откакто се състезавам. Имам 2 победи и отново искам да спечеля", каза Илиев.
От федерацията по автомобилен спорт се надяват ралито отново да стане кръг от световния шампионат. Единствената пречка за това са финансовите средства. За WRC рали са необходими поне 1 млн. евро, макар че сумата ще бъде избита от предаванията по Евроспорт и други световни медии. Стартът и финалът на ралито са пред сградата на община Самоков. Кметът на планинския град Владимир Георгиев заяви, че заделят над 1 млн. лв. за спорт на годината. "За нас е чест и предизвикателство, защото тази година ще има етап в града. Готови сме за състезанието", заяви Георгиев.
"Искахме ралито пак да бъде част от Европейския шампионат, но от ФИА ни поискаха 340 евро такса участие и още 120 000 евро за Евроспорт, които дължи АСК Сливен от миналата година. Тогава ралито в Сливен беше част от IRC календара. Няма как да намерим обаче толкова пари. Надяваме се държавата отново да заработи, защото големите стартове са си чист бизнес", обяви президентът на федерацията Радослав Козлеков.