Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи имуществена санкция на „Билла България“ ЕООД в размер на 405 936 лв. за заблуждаваща реклама, съобщиха от пресцентъра на регулатора.
КЗК е взела решението по повод промоционална кампания на дружеството, в рамките на която се рекламира продукт с наименование „Basso Blend Маслиново масло екстра върджин 20%“. В телевизионни и радиоклипове продуктът се представя като „Маслиново масло Extra Virgin Basso Blend“, докато в останалите рекламни материали се използва наименованието „Basso Blend Маслиново масло екстра върджин 20%“. В посланията се акцентира върху съдържанието на маслиново масло, с произход и качество, внушаващи по-висока стойност, което реално е 20%, като в същото време не се посочва основната съставка - слънчогледово олио (80%), отбелязват от комисията.
Регулаторът е установил, че начинът на представяне на продукта, без изрично уточнение, че той представлява смес от масла с преобладаващо съдържание на слънчогледово олио, е подвеждащ и има потенциала да повлияе на икономическото поведение на потребителите.