С 4-5 пъти са нараснали жалбите срещу мобилните оператори
/ брой: 14
Четири-пет пъти са нараснали жалбите на потребители от мобилните оператори спрямо 2009 година, съобщи вчера Богомил Николов, директор на "Активни потребители", цитиран от Фокус.
На първо място потребителите се жалват от автоматичното подновяване на срочните договори. Много е трудно човек да следи и да се ориентира кога ще му се поднови договорът, много хора, които искат да си променят тарифата или да си сменят договора, се оказва, че не са улучили момента. Това до голяма степен пречи и на преносимостта на номерата. Оказва се, че не може да го направите свободно по всяко време, обясни той. Сигнали са получени и за практическа невъзможност и големи забавяния на прехвърлянето на номер, след като се подаде заявление.
Много оплаквания има от възрастни хора, че са подвеждани с различни бонуси. Те подписват договори, а чак по-късно разбират, че са били подведени. При ползването на интернет често се рекламират големи скорости, които обаче не са постижими в част от страната, посочи той.
По думите на Николов потребителят е в много слаба позиция и не може да въздейства и влияе на тези практики. Един от проблемите е много трудният контакт със самите оператори. Потребител, който иска да подаде жалба, може да се свърже с кол-център и всеки път попада на различен човек. Затова е много важно да има контакти на звеното, което отговаря за жалбите на потребителите.
Увеличение на сигналите и оплакванията от потребители за дейността на мобилните оператори отчитат и от Европейския потребителски център у нас. Игнат Арсенов, директор на центъра, съобщи, че това се забелязва от декември насам.