28 Септември 2022сряда10:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес преди обяд ще бъде предимно слънчево. След обяд ще има временни увеличения на облачността, но само на отделни места в западната половина от страната ще превали. Вятърът ще остане от запад-югозапад, слаб до умерен. Максималните температури ще бъдат между 23° и 28°, в София около 24°. Днес преди обяд ще бъде предимно слънчево. След обяд ще има временни увеличения на облачността, но само на отделни места в западната половина от страната ще превали. Вятърът ще остане от запад-югозапад, слаб до умерен. Максималните температури ще бъдат между 23° и 28°, в София около 24°.

Руският проблем на Eutelsat

автор:Дума

visibility 221

Сателитния оператор Eutelsat е изправен пред нарастващи критики за разпространението на руски телевизионни канали, предлагани от DTH платформите NTV+ и Tricolor.

По-рано тази седмица "Репортери без граници" (RSF) излезе с изявление, в което обвини компанията, която е 20% собственост на френската Public Investment Bank (BPI), че "действа като посредник на руския пропаганден апарат". По-нататък се цитират три канала – „Россия 1“, „Първи канал“ и НТВ – като „върховете“ на тази пропаганда, защото те са основният източник на новини и информация за 25-30% от руското население.

RSF ефективно обедини усилията си с Комитета на Дени Дидро, който критикува позицията на Eutelsat от първите дни на войната в Украйна. Освен че посочват, че продължаването на разпространението на руски телевизионни канали е много изгодно за сателитния оператор – страната е вторият му най-голям клиент, допринасящ с 6,3%, или 76 милиона евро от оборота му през 2020-21 г. – те също казват, че е против Конвенцията Eutelsat. Подписан през 2002 г., неговите принципи включват „зачитане на свободата на изразяване и информация, зачитане на човешкото достойнство, медиен плурализъм и справедливо отчитане, както и забрана за подбуждане към насилие или расова омраза в електронните медии“.

RSF и Комитетът на Дени Дидро в допълнение отбелязват, че освободеното място на сателитите на Eutelsat може да бъде предоставено на международни медии, които са забранени в Русия, както и на независими руски медии. Последното, разбира се, ще включва вече изгнаната телевизия Rain, известна преди като Dozhd TV, която преди няколко дни се върна в ефир, наемайки студия в Латвия, Холандия, Грузия и Франция.

Eutelsat продължава да твърди, че поддържа позиция на „пълен неутралитет“ по отношение на съдържанието и че ако се откаже от това, ще бъде „подложен на още по-голям натиск от всички страни без никакви основания за съпротива, в ущърб на свободата и плурализма на медиите ”. Той също така казва, че прилага санкции, когато те са издадени от национални регулатори.

Въпреки това, тъй като въпросът сега се обсъжда от високопоставени политици, човек не може да не почувства, че в крайна сметка ще трябва да промени позицията си по отношение на руските телевизионни канали, които в момента разпространява.

Източник: broadbandtvnews.com


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

 

 

 

 

Банки отново вдигат таксите

автор:Дума

visibility 279

/ брой: 187

Еврото и лирата рекордно евтини спрямо долара

автор:Дума

visibility 231

/ брой: 187

Внасяме все повече картофи

автор:Дума

visibility 202

/ брой: 187

Опасно лошо време в Гърция заради циклона Богдан

автор:Дума

visibility 253

Крайната десница печели в Италия

автор:Дума

visibility 250

/ брой: 187

България ще приеме до 150 мигранти от Кипър

автор:Дума

visibility 268

/ брой: 187

Предупреждения на САЩ към Русия

автор:Дума

visibility 214

/ брой: 187

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ