Родни тypиcти ca ocтaвили нaд 560 млн. лв. в Гъpция
/ брой: 117
Българските туристи, които избират да почиват в Гърция и се придвижват дотам с личен транспорт, растат и през 2019 г., показват данни от проучване на Института на Асоциацията на гръцките туристически предприятия (INSETE) за 2019 г.
Като цяло основните пазари на туризма с личен автомобил в Гърция са Румъния, Сърбия, България, Албания, Турция и Северна Македония. Само туристите от първите три страни, посетили южната ни съседка по този начин, са й създали близо 1 млрд. евро приходи през 2019 г. Румъния генерира 354 млн. евро, а България - 282 млн. евро (над 560 млн. лв.).
По отношение на нощувките на туристите с личен автомобил се очертава възходящата тенденция на България и Румъния, като през изминалата година те представляват съответно 8,2 млн. и 7 млн. нощувки. Сърбия оформя 7,7 млн. нощувки. По отношение на средните разходи на глава от населението за туризъм през 2019 г. най-високите суми са дадени от Сърбия (318 евро) и Румъния (311 евро), а най-ниските цени - от България (75 евро) и Северна Македония (121 евро).
Сърбия показва най-дългата средна продължителност на престоя с около 7,9-8,9 дни, следвана от Румъния с 5,7-7,3 дни и Албания с 3,4-4,2 дни. Най-кратката средна продължителност на престоя е за България (2-3,8 дни), Северна Македония (2,6-3,1 дни) и Турция (2,7-3,9 дни). Приносът на туризма с личен автомобил в Гърция през 2019 г. възлиза на 1,8 млрд. евро приходи и 9,6 млн. души, което се равнява на 30,6% от всички пристигащи туристи в страната и 10,1% от всичките приходи.