19 Март 2024вторник09:58 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Родната тол система стана златна

Инвестициите надхвърлиха 320 млн. лв., а приходите са 4 пъти по-малко

/ брой: 151

автор:Дума

visibility 1370

Българската тол система, която по твърденията на АПИ е уникална и без аналог в света и печатница за пари по думите на премиера,  поскъпна с нови 140 млн. лв. и вече ще струва на данъкоплатците над 320 млн. лв. Средствата се дават на австрийската компания "Капш" без търг и конкурс, дори без предварително да се обяви поръчката, именно с аргумента за нейната уникалност и невъзможност друг да направи нещо подобно в света. Това става ясно от публикуваното "договаряне без предварително обявление" на сайта за електронни обществени поръчки.

Договорът с консорциума "Капш Трафик Солюшънс" с водещ партньор австрийската "Капш" беше подписан за 180 млн. лв. с ДДС в началото на 2018 г. Обединението получи парите си на два транша по 90 млн. лв., като вторият беше изплатен преди дни. Сега "Капш Трафик Солюшънс" получава нови над 140 млн. лв. с ДДС (117,9 млн. лв. без ДДС), за да надгради така тол системата, че да стои на входа и на изхода и да има пълен контрол върху приходите от събираните пътни такси. В поръчката е заложено "Капш" да реконфигурира системата, като осигури апаратни и програмни ресурси за интегрирането й с националните и европейски доставчици на услуги за таксуване на база на изминато разстояние. Австрийската компания ще трябва да направи всички дейности по изпитване на платформите за взаимна интеграция и достоверен и защитен обмен на данни за таксуване. Реално това означава, че "Капш" ще държи ключа към системата и ще определя кой да бъде допуснат до нея.

Освен това АПИ иска от "Капш" през следващите пет години да обучи екипа на Националното тол управление да може да работи със системата. Така пътната агенция признава, че служителите й все още не могат да работят с нея. Предвидено е след първите две години да се види дали около 900-те служители на Националното тол управление са придобили "достатъчно знания и опит", за да могат да работят сами с тол ситемата. Ако това е налице, то договорът в тази  част може да бъде прекратен.

Предвидените 140 млн. лв. ще бъдат изплатени от държавата на "Капш" през следващите 5 години. Дори и след новите милиони обаче пътната агенция няма да придобие собствеността върху "уникалното ноу-хау". Въвеждането на тол системата бе белязано със скандали от самото начало. Първо търгът дълго време беше блокиран заради обжалвания на процедурата. След това системата тръгна със закъснение след натиск от страна на превозвачите. Държавата отстъпи пред исканията им за намаляване на цените и обхвата на пътната мрежа. В края на май от правителството дадоха заявка, че ще разширят обхвата на пътищата, след разочароващи данни за приходите. Събраните пари от системата се оказаха четири пъти по-малко от очакваното.

Премахнете плоския данък

автор:Дума

visibility 491

/ брой: 51

Финансовият министър се сравни с Иван Асен II

автор:Дума

visibility 484

/ брой: 51

Лихварството не е престъпление

автор:Дума

visibility 442

/ брой: 51

Нов лиценз за площадката на АЕЦ "Козлодуй" 2

автор:Дума

visibility 486

/ брой: 51

Моряците от "Руен" се прибират до 15 дни

автор:Дума

visibility 455

/ брой: 51

Вучич алармира за сърбите в Косово

автор:Дума

visibility 464

/ брой: 51

Лейбъристи избраха чернокож за лидер

автор:Дума

visibility 446

/ брой: 51

Накратко

автор:Дума

visibility 370

/ брой: 51

Едно към едно

автор:Евгени Гаврилов

visibility 487

/ брой: 51

Програмирано лицемерие

visibility 496

/ брой: 51

Новият Наполеон

visibility 465

/ брой: 51

Мисията на патриарх Неофит трябва да продължи!

автор:Дума

visibility 426

/ брой: 51

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ