19 Септември 2020събота13:14 ч.

Родната тол система стана златна

Инвестициите надхвърлиха 320 млн. лв., а приходите са 4 пъти по-малко

/ брой: 151

автор:Дума

visibility 813

Българската тол система, която по твърденията на АПИ е уникална и без аналог в света и печатница за пари по думите на премиера,  поскъпна с нови 140 млн. лв. и вече ще струва на данъкоплатците над 320 млн. лв. Средствата се дават на австрийската компания "Капш" без търг и конкурс, дори без предварително да се обяви поръчката, именно с аргумента за нейната уникалност и невъзможност друг да направи нещо подобно в света. Това става ясно от публикуваното "договаряне без предварително обявление" на сайта за електронни обществени поръчки.

Договорът с консорциума "Капш Трафик Солюшънс" с водещ партньор австрийската "Капш" беше подписан за 180 млн. лв. с ДДС в началото на 2018 г. Обединението получи парите си на два транша по 90 млн. лв., като вторият беше изплатен преди дни. Сега "Капш Трафик Солюшънс" получава нови над 140 млн. лв. с ДДС (117,9 млн. лв. без ДДС), за да надгради така тол системата, че да стои на входа и на изхода и да има пълен контрол върху приходите от събираните пътни такси. В поръчката е заложено "Капш" да реконфигурира системата, като осигури апаратни и програмни ресурси за интегрирането й с националните и европейски доставчици на услуги за таксуване на база на изминато разстояние. Австрийската компания ще трябва да направи всички дейности по изпитване на платформите за взаимна интеграция и достоверен и защитен обмен на данни за таксуване. Реално това означава, че "Капш" ще държи ключа към системата и ще определя кой да бъде допуснат до нея.

Освен това АПИ иска от "Капш" през следващите пет години да обучи екипа на Националното тол управление да може да работи със системата. Така пътната агенция признава, че служителите й все още не могат да работят с нея. Предвидено е след първите две години да се види дали около 900-те служители на Националното тол управление са придобили "достатъчно знания и опит", за да могат да работят сами с тол ситемата. Ако това е налице, то договорът в тази  част може да бъде прекратен.

Предвидените 140 млн. лв. ще бъдат изплатени от държавата на "Капш" през следващите 5 години. Дори и след новите милиони обаче пътната агенция няма да придобие собствеността върху "уникалното ноу-хау". Въвеждането на тол системата бе белязано със скандали от самото начало. Първо търгът дълго време беше блокиран заради обжалвания на процедурата. След това системата тръгна със закъснение след натиск от страна на превозвачите. Държавата отстъпи пред исканията им за намаляване на цените и обхвата на пътната мрежа. В края на май от правителството дадоха заявка, че ще разширят обхвата на пътищата, след разочароващи данни за приходите. Събраните пари от системата се оказаха четири пъти по-малко от очакваното.

Половината алкохол у нас бил нелегален

автор:Дума

visibility 280

/ брой: 179

Петкова се активизира за фактурите на "Топлофикация"

автор:Дума

visibility 357

/ брой: 179

Проф. Вучева за новия заем: ГЕРБ никога не се отчитат

автор:Дума

visibility 503

/ брой: 179

Как търпим това десет години?!

visibility 774

/ брой: 179

Ще покаже ли ЕС сила във външната политика?

visibility 385

/ брой: 179

Датата

автор:Дума

visibility 309

/ брой: 179

Английските "щикове" и 9 септември

автор:Христо Георгиев

visibility 744

/ брой: 178

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ