Рестартират продажбата на "Товарни превози"
Въпреки, че на този етап няма желаещи да купят дружеството, ние сме длъжни да опитаме, каза министър Московски
/ брой: 267
Приватизационната процедура за "Товарни превози" трябва да бъде рестартирана, заяви вчера пред БНТ министърът на транспорта Ивайло Московски. Той каза, че се е върнал трендът за увеличаване на задлъжнялостта в холдинга и посочи за пример "БДЖ Товарни превози". Така министърът аргументира промените в ръководството на компанията. Московски заяви, че ще работи за рестартиране на процедурата за приватизация на "БДЖ - Товарни превози", но призна, че на този етап няма желаещи да купят дружеството. "Ние сме длъжни да опитаме", каза Московски.
Това ще е третият опит за раздържавяване на "Товарни превози". При първия опит през 2012 г. се яви регистрирано няколко седмици преди процедурата дружество, което бе преценено като несериозен кандидат. Втората процедура бе прекратена от правителството на Пламен Орешарски.
По думите на Московски БДЖ не може да бъде изправено на крака, преди да бъде преструктурирано. Той отново повтори идеята "Пътническите превози" да бъдат преместени в холдингово дружество с Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Така финансовите му показатели ще бъдат подобрени и ще може да получи средства по Оперативна програма "Транспорт", каза министърът.
Държавата може да окаже подкрепа чрез бюджета или от Българската банка за развитие, но само за преструктуриране на "Холдинг БДЖ", съобщи Московски. Той обаче каза, че все още е рано да се даде конкретен отговор дали в бюджета за догодина могат да бъдат заложени средства за железопътното дружество. Транспортното министерство обаче прави анализи как може да се случи това. Преговорите с кредиторите на дружеството са "във фаза на напрежение", коментира още транспортният министър. Той посочи, че правителството ще настоява за разсрочване на задълженията с поне 2 години.
Спират влаковете между Нова Загора и Карнобат
Спира се влаковото движение в участъка Нова Загора - Карнобат, за да се гарантира безопасността в жп гарите, които се управляват ръчно поради извършвани ремонтни дейности. Това стана ясно по време на вчерашната инспекция на Московски. Трасето е с дължина от около 80 км, пътниците ще бъдат превозвани с автобуси. Това ще продължи, докато не бъде възстановена нормалната сигнално-охранителна и сигнализационна техника.
През последните месеци се случиха няколко ситуации, при които поради човешка грешка на гарите с ръчно управление бяха пуснати по два влака в един коловоз. Такъв инцидент е имало и преди ден, когато пътуващ от София за Варна влак е спрял на шести коловоз на гара Церковски, а пътническият влак от Бургас за Ямбол се е движел по същия коловоз. До сблъсък не се е стигнало, тъй като влакът е бил спрян от дежурния ръководител. Именно по тази причина Московски направи вчерашната спешна проверка на място.
В момента гарите Нова Загора, Безмер, Ямбол, Церковски, Айтос, Бургас са в режим на ръчно управление, поради ремонтните дейности по проекта за модернизация на жп линията Пловдив - Бургас. Изпълнителите на обекта са поели ангажимент, че ще ускорят изпълнението и до месец и половина ще бъде възстановено нормалното влаково движение. Дотогава пътниците ще се превозват с автобус за сметка на фирмите изпълнители по проекта.
В Бургас Московски даде брифинг за резултатите от проверката
пресфото/БТА