21 Май 2024вторник01:32 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Рестартират продажбата на "Товарни превози"

Въпреки, че на този етап няма желаещи да купят дружеството, ние сме длъжни да опитаме, каза министър Московски

/ брой: 267

автор:Дума

visibility 21

Приватизационната процедура за "Товарни превози" трябва да бъде рестартирана, заяви вчера пред БНТ министърът на транспорта Ивайло Московски. Той каза, че се е върнал трендът за увеличаване на задлъжнялостта в холдинга и посочи за пример "БДЖ  Товарни превози". Така министърът аргументира промените в ръководството на компанията. Московски заяви, че ще работи за рестартиране на процедурата за приватизация на "БДЖ - Товарни превози", но призна, че на този етап няма желаещи да купят дружеството. "Ние сме длъжни да опитаме", каза Московски.
Това ще е третият опит за раздържавяване на "Товарни превози". При първия опит през 2012 г. се яви регистрирано няколко седмици преди процедурата дружество, което бе преценено като несериозен кандидат. Втората процедура бе прекратена от правителството на Пламен Орешарски.
По думите на Московски БДЖ не може да бъде изправено на крака, преди да бъде преструктурирано. Той отново повтори идеята "Пътническите превози" да бъдат преместени в холдингово дружество с Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Така финансовите му показатели ще бъдат подобрени и ще може да получи средства по Оперативна програма "Транспорт", каза министърът.
Държавата може да окаже подкрепа чрез бюджета или от Българската банка за развитие, но само за преструктуриране на "Холдинг БДЖ", съобщи Московски. Той обаче каза, че все още е рано да се даде конкретен отговор дали в бюджета за догодина могат да бъдат заложени средства за железопътното дружество. Транспортното министерство обаче прави анализи как може да се случи това. Преговорите с кредиторите на дружеството са "във фаза на напрежение", коментира още транспортният министър. Той посочи, че правителството ще настоява за разсрочване на задълженията с поне 2 години.
 


Спират влаковете между Нова Загора и Карнобат

Спира се влаковото движение в участъка Нова Загора - Карнобат, за да се гарантира безопасността в жп гарите, които се управляват ръчно поради извършвани ремонтни дейности. Това стана ясно по време на вчерашната инспекция на Московски. Трасето е с дължина от около 80 км, пътниците ще бъдат превозвани с автобуси. Това ще продължи, докато не бъде възстановена нормалната сигнално-охранителна и сигнализационна техника.
През последните месеци се случиха няколко ситуации, при които поради човешка грешка на гарите с ръчно управление бяха пуснати по два влака в един коловоз. Такъв инцидент е имало и преди ден, когато пътуващ от София за Варна влак е спрял на шести коловоз на гара Церковски, а пътническият влак от Бургас за Ямбол се е движел по същия коловоз. До сблъсък не се е стигнало, тъй като влакът е бил спрян от дежурния ръководител. Именно по тази причина Московски направи вчерашната спешна проверка на място.
В момента гарите Нова Загора, Безмер, Ямбол, Церковски, Айтос, Бургас са в режим на ръчно управление, поради ремонтните дейности по проекта за модернизация на жп линията Пловдив - Бургас. Изпълнителите на обекта са поели ангажимент, че ще ускорят изпълнението и до месец и половина ще бъде възстановено нормалното влаково движение. Дотогава пътниците ще се превозват с автобус за сметка на фирмите изпълнители по проекта.


В Бургас Московски даде брифинг за резултатите от проверката
пресфото/БТА

Енергетиката катастрофира при ГЕРБ и ПП-ДБ

автор:Дума

visibility 490

/ брой: 92

"Булгаргаз" продава капацитета си в турските терминали

автор:Дума

visibility 527

/ брой: 92

Харчим най-много за храна и жилище

автор:Дума

visibility 490

/ брой: 92

Майдан в Грузия?

автор:Дума

visibility 553

/ брой: 92

Косово подобрява социалното подпомагане

автор:Дума

visibility 542

/ брой: 92

Накратко

автор:Дума

visibility 427

/ брой: 92

Порои и наводнения в Западна Европа

автор:Дума

visibility 510

/ брой: 92

Странни статистики

автор:Евгени Гаврилов

visibility 540

/ брой: 92

Не разпилявайте гласа си

автор:Дума

visibility 558

/ брой: 92

Проповедниците на лъжата

автор:Александър Симов

visibility 531

/ брой: 92

Не харесвам привилегиите на политиците

автор:Дума

visibility 542

/ брой: 92

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ