27 Август 2025сряда23:55 ч.

Жалби срещу сметките за парно заливат омбудсмана

Велислава Делчева напомня на потребителите, че до 31 август е срокът за оплакване срещу изравнителните сметки

/ брой: 159

автор:Дума

visibility 379

Омбудсманът Велислава Делчева напомня на потребителите на топлинна енергия, че срокът за подаване на възражения срещу изравнителните сметки за парно и топла вода за периода 2024 - 2025 г. изтича на 31 август. Причината за напомнянето е, че в институцията са постъпили множество жалби от граждани в края на кампанията за отчитане на уредите за дялово разпределение. Делчева подчертава, че клиентите, които имат съмнения относно верността на изравнителните сметки или на годишните фактури, трябва да подадат своите рекламации в рамките на определения срок, предвиден в Наредбата за топлоснабдяването.
Потребителите трябва да сверят показанията на уредите в жилището си с данните, вписани от топлинния счетоводител. В случай че не са получили изравнителната сметка или фактура, те могат да ги изискат от съответното дружество.
След 31 август възражения и рекламации няма да се приемат, а гражданите ще могат да търсят правата си единствено по съдебен ред.
До същата дата може да се заяви и допълнителен отчет на уредите - особено важно за домакинствата, които не са осигурили достъп за редовния отчет.
"Правото на реално измерване и отчитане на потреблението е едно от основните права на гражданите", подчертава омбудсманът.
Както стана известно, клиенти на "Топлофикация София" и на други дружества в страната са неприятно изненадани от високите изравнителни годишни сметки за парно и топла вода и трябва да платят доста повече от обичайното, без да има промяна в потреблението или броя на обитателите на жилището.
На 48% от домакинствата в София например, които заплащат сметките си на база на прогнозно потребление, ще им бъдат възстановени суми от изравнителните сметки или ще им бъдат приспаднати през следващите месеци, а 52% от тях ще трябва да доплатят за потребеното през отоплителния сезон.
Делът на клиентите, на които трябва да бъдат възстановени суми, е по-висок спрямо миналия отоплителен сезон, когато е бил 38%, информират от "Топлофикация София". Съответно намалява и процентът на клиентите, които имат да доплащат - 52% при 62% година по-рано.
Приблизително 14% от клиентите, на които „Топлофикация София“ e топлинен счетоводител, нямат корекция или тя е в диапазона до ±10 лева. 38% имат сума за доплащане и 48% имат сума за възстановяване.
Най-голям дял - 24%, имат клиентите със суми за получаване от 10 лева до 100 лева. 19% от потребителите имат да доплащат суми от 10 лева до 100 лева. Третата най-голяма група клиенти от годишното изравнение са 16%, които имат да получават суми от 101 лева до 250 лева.

До 2029 г. ще е готова жп линията Костенец-Септември

автор:Дума

visibility 443

/ брой: 159

С над 27% скочи жилищното кредитиране

автор:Дума

visibility 441

/ брой: 159

Държавният дълг нарасна с нови 300 млн. лв.

автор:Дума

visibility 438

/ брой: 159

Венецуела и САЩ пред война

автор:Дума

visibility 470

/ брой: 159

Украйна няма да влезе в ЕС „чрез изнудване“

автор:Дума

visibility 438

/ брой: 159

Готвят Фон дер Лайен за президент на Германия?

автор:Дума

visibility 479

/ брой: 159

Позволиха 10-часов работен ден на гърците

автор:Дума

visibility 447

/ брой: 159

Пожарът на глупостта

автор:Александър Симов

visibility 459

/ брой: 159

Линията на бедност може да стане 764 лева

автор:Аида Паникян

visibility 480

/ брой: 159

Бъдеще в алгоритъм и блус

visibility 450

/ брой: 159

Десницата на разрушенията

автор:Дума

visibility 445

/ брой: 159

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ