02 Юни 2024неделя09:18 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Рекламации за СЕМ

/ брой: 151

автор:Светлана Велева

visibility 1504

Високият звук на тв рекламите най-после няма да стряска българските зрители, обеща председателят на Съвета за електронни медии (СЕМ) Георги Лозанов, след като рекламодатели, комуникационни агенции и доставчици на аудио-визуални медийни услуги се споразумяха за въвеждане на единен стандарт за регулация на звука в рекламата. Само че преди няколко месеца. Причината - хилядите писма на изнервени граждани до медийния регулатор. По-късно те стигнаха и до парламента.
С новия стандарт трябваше да се намали разликата в нивата на звука между рекламните блокове и останалите ТВ продукции, като той трябваше да бъде въведен поетапно от 1 април. Вече сме 3 юли, а крайният срок за въвеждането на стандарта беше 30 юни. Три месеца рекламодатели, комуникационни агенции и телевизионери не можаха да синхронизират един звук, което при добро желание може да се направи за дни. Попитайте който и да е звуков инженер и той ще ви каже как се случва това. Елементарна компютърна операция с няколко кликвания на мишката и звукът е оптимизиран. Подписаното споразумение обаче има пожелателен характер, което на родния ни език обикновено означава - не се отнася до мен. Иначе отговорността да спазват стандарта трябваше да бъде на самите комуникационни агенции и рекламодатели, а телевизиите да следят за това. Санкции за несъобразяване с правилата няма, а СЕМ няма и правомощия да наложи такива на компании, агенции и медии извън няколкото организации, подписали споразумението. Нямаме и срам от европейските институции. Няма да е първият случай, в който не изпълняваме европрепоръка, закъсняваме с изпълнението й или я изпълняваме нехайно. То и контролен орган на дейността на електронните медии няма, има само такъв съвет. Събират се едни хора, приказват си пожелателно, дават разни съвети, накратко - СЕМ, или Съвет за електронни пожелания. Те обаче забравиха, че отвъд пожелателните им договорки звуковият терор на рекламите над зрителя вече е ограничен и със закон. Това стана, след като парламентът прие през март промените в Закона за защита на потребителите. Измененията бяха предложени от депутата на Коалиция за България Захари Георгиев в края на 2012 г. В закона е записано, че от 1 юли звукът на рекламите трябва да е със същите характеристики и сила като на предаването, в което се включват. Е, някои телевизии се "сетиха" и в последния момент се съобразиха, но масово изискването продължава да не се спазва. Въпросът е - кой държавен орган следва да упражни контрол за неспазването му - КЗП, СЕМ, друг... и къде точно е ролята на СЕМ?
В САЩ такъв закон действа от началото на годината, подобни правила има и в Германия. Някои от телевизорите в Щатите дори имат вградени декодиращи устройства, които автоматично намаляват звука, когато започне рекламен блок. Тези устройства се използват и в Япония. Трябва ли и българският зрител да се натоварва с такива разходи и усилия, за да се защити от звуковия терор, или някой ще се сети да защити гарантираните му със закон права?
 

Личните карти поскъпват почти двойно

автор:Дума

visibility 784

/ брой: 101

Въвеждат таван на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 781

/ брой: 101

Газът от Азербайджан ще покрие 81% от вноса през юни

автор:Дума

visibility 685

/ брой: 101

Животновъди блокират Подбалканския път

автор:Дума

visibility 668

/ брой: 101

Сигнално действие в ядрената сфера

автор:Дума

visibility 818

/ брой: 101

Българи в затвора за измама на Острова

автор:Дума

visibility 771

/ брой: 101

Фетхуллах Гюлен бил отвлечен в САЩ

автор:Дума

visibility 975

/ брой: 101

По-високи мита за зърното от Русия и Беларус

автор:Дума

visibility 742

/ брой: 101

Здравето като бизнес

автор:Таня Глухчева

visibility 769

/ брой: 101

Идеология в технологията

visibility 791

/ брой: 101

Най-важно е да не губиш връзката с хората

автор:Юлия Кулинска

visibility 770

/ брой: 101

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ