Рекламата на Търговския регистър е по-скъпа от поддръжката му
/ брой: 45
За Агенцията по вписванията (АВ) добрият имидж на Търговския регистър се оказва приоритетен пред поддръжката му, става ясно от отговор на ведомството до "Медияпул". От сайта са изпратили запитване за харчовете, свързани със системата. Припомняме, че през август миналата година тотален срив на Търговския регистър остави държавата без една от най-важните й информационни системи и предизвика криза за целия бизнес и гражданския оборот. Все още няма официално становище какви са причините за дефектирането на дисковете за данни, нито защо резервните системи не са сработили.
На 7 юни 2018 г. АВ сключва договор за 28 800 лв. с ДДС с пиарската фирма "Пюър" ЕООД. Компанията трябвало да изготви комуникационна стратегия, график на събитията на агенцията, да поддържа база данни с журналисти, да пише съобщения и други. Договорът е сключен, въпреки че АВ има щат за специалист за връзки с обществеността, който би трябвало да извършва всички тези дейности. От една страна, се поддържа служител на щат, а от друга страна, се плащат по 2400 лева на месец за писане на прессъобщения.
От началото на тази година АВ има и договор с "Дарик радио" - срещу малко над 101 хил. лв. медията се ангажирала да излъчи 780 информационни спота от по 30 секунди. Така общата сума по рекламните договори на АВ достига 130 200 лева, докато за поддръжка на Търговския регистър бяха заделени едва 90 хил. лв.
Припомняме, че покрай скандалите около сриналия се регистър стана ясно, че системите му се поддържат от "Лирекс БГ" за 90 000 лева. Тогава експерти коментираха, че сумата би покрила заплатите само на двама квалифицирани специалисти по информационни технологии за срок от година.