19 Септември 2024четвъртък10:07 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Разруха

/ брой: 67

автор:Мая Йовановска

visibility 871

Бойко Борисов се похвали вчера със свършеното от правителството му за 4 години и заяви, че бил изпълнил ангажиментите си. Дали му вярваме е риторичен въпрос.

По този повод да припомним, че преди повече от две години едно от остриетата му - Росен Желязков, назначен за министър на транспорта, обяви за приоритет спасяването на железницата. И се ангажира с по-доброто бъдеще на БДЖ. И още - че железницата щяла да заеме мястото си на гръбнак на транспортната мрежа у нас. Тези обещания бяха "подплатени" с пуснати поръчки за мотриси, вагони и т.н. 

Само ден след парламентарните избори - на 5 април, се оказа, че БДЖ са прекратили конкурса за доставка на 16 нови електрически мотриси. Информацията (не е учудващо) не бе обявена още същия ден, а конкурсът се отменя, защото двама от кандидатите не потвърдили офертите си и не се явили за преговори. И останала "само една подходяща оферта, което обаче възпрепятства реалната конкуренция". Това е второто спиране на най-скъпата обществена поръчка (300 милиона лева) в историята на държавното дружество. Та, толкоз за обещанията на Желязков, дадени пред хората. Други обещания - към концесионера на летище "София" за десет години отсрочка на таксите, обаче бяха скоротечно изпълнени...

За никого не е тайна, че държавното дружество БДЖ, което затъва от години, е във възможно най-лошото си състояние в момента. Независимо че властта се опитваше да ни внушава, че, като се платят борчовете, работата е опечена. Да, ама не. Железницата продължава да се задъхва заради липсата на влакове и вагони, а качеството на услугата е ужасно ниско. С всяка година пътниците стават все по-малко и БДЖ отчитат 50-годишен антирекорд. 

Но очевидно отиващата си власт вижда реалността по различен начин, след като нарича разрухата добре свършена работа. За жп сектора това бяха три безплодни мандата на Борисов.

Токът в Южна Европа - до пет пъти по-скъп

автор:Дума

visibility 839

/ брой: 178

Фон дер Лайен ни даде постен и скромен ресор

автор:Дума

visibility 905

/ брой: 178

Единайсет жени в новата Еврокомисия

автор:Дума

visibility 932

/ брой: 178

Атина иска европейско решение за мигрантите

автор:Дума

visibility 836

/ брой: 178

Накратко

автор:Дума

visibility 2380

/ брой: 178

Ще се примири ли ЕП?

автор:Кристиан Вигенин

visibility 1310

/ брой: 178

Светът по ръба на глобална и ядрена война

автор:Юри Михалков

visibility 951

/ брой: 178

Такса смет или национална криза с боклука?

автор:Барбара Пейчинова

visibility 831

/ брой: 178

Неуредици

автор:Барбара Пейчинова

visibility 2376

/ брой: 178

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ