Работодатели опитват да контролират вота
56% смятат, че най-голям проблем в предизборната кампания са опитите за купуване на гласове
/ брой: 107
Процентът на хората, които се оплакват, че работодателите им се опитват да контролират предстоящия вот, се е увеличил драстично. За прецедента алармира вчера фондация "Прозрачност без граници", която се позовава на последното си проучване. Според експертите подобни опити за контролиран вот има предимно при служителите в администрацията, както и при хора с месечен доход под 100 лв.
"Прозрачност без граници" отчита като основни проблеми на предизборната кампания през 2013 г. агитацията за купуване и продаване на гласове, както и неинформираността на хората. Всеки втори респондент смята, че купуването на гласове е най-доминиращият проблем на предизборната кампания. Между 3 и 4% признават, че им е предложен подкуп, за да гласуват за определена партия.
Около 96% от българите не са склонни да подадат сигнал за нарушение на избирателните си права, тъй като до момента не са попадали в такава ситуация.