11 Февруари 2025вторник08:39 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Председателят на Комисията по транспорт и съобщения Кирил Добрев разговаря с представители на автоинструкторски организации

автор:Дума

visibility 3820

Председателят на Комисията по транспорт и съобщения към 51-то Народно събрание Кирил Добрев разговаря с представители на автоинструкторски организации, сред които Сдружение „Съюз на българските автомобилисти“, „Съюз на центровете по авто-мото подготовка“, Сдружение „Национален автоинструкторски съюз (НАИС)“, Сдружение „Български автоинструкторски съюз“ и Асоциация за обучение в транспорта.

В рамките на дискусията бяха обсъдени тревогите на тези организации, породени от измененията в Наредба 37 и Наредба 38, свързани с обучението и изпитите на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на МПС. Сред основните промени в наредбите се предвижда учебният процес да премине към изцяло електронна форма – учебният картон и учебният дневник на всеки курсист да се водят дигитално, а графикът за провеждане на обучението да бъде стриктно регламентиран.

Друга ключова промяна е въвеждането на ограничение за явяването на изпити – кандидатите ще могат да се явят на теоретичен или практически изпит не повече от четири пъти в рамките на шест месеца след приключване на курса. Освен това отпада задължението за полагане на вътрешен теоретичен и практически изпит, което предизвика разногласия сред представителите на бранша.

По време на срещата председателят на Съюза на центровете по авто-мото подготовка Йонко Иванов подчерта, че липсата на дългосрочна стратегия за безопасността на движението и съществуването на лобистки интереси могат да доведат до влошаване на качеството на обучение на бъдещите водачи. Представителите на организациите настояха за въвеждане на задължителни курсове за водачи на всеки десет години, които да се финансират със събраните средства от глоби, както и за по-ясен и прозрачен процес на въвеждане на новите електронни системи.

По думите им учебната документация в настоящия ѝ вид съдържа множество грешки. Липсва нормативна уредба за преминаване между различните категории, а обемът на информацията за категория B не е оптимизиран – в тестовете все още фигурират въпроси от категориите A, A1 и A2, което допълнително усложнява процеса.

„Ако правилно разбирам, учебната документация има известни пропуски. Освен това софтуерът, който е свързан с обучителния процес, според вас има технически проблеми, което възпрепятства нормалното протичане на курса и пречи не само на инструкторите, но и на курсистите. По-скоро фокусът трябва да бъде върху изпита, където ще проличи дали инструкторите се справят и дали обучителният процес е успешен”, каза по време на срещата Кирил Добрев.

По думите му е необходимо всички заинтересовани страни – държавните институции, инструкторите и всички участници в процеса на обучение – да обединят усилия в посока изграждане на по-ефективна система за обучение и изпитване. Само чрез съвместна работа и добре координирани действия може да се гарантира, че на пътя ще излизат добре подготвени и отговорни водачи, което в крайна сметка ще доведе до намаляване на пътните инциденти и повишаване на безопасността за всички участници в движението.

Тръгват договори за ремонт на ВиК мрежите за 800 млн. лв.

автор:Дума

visibility 1169

/ брой: 26

Българските потребители не усещат забавяне на инфлацията

автор:Дума

visibility 1191

/ брой: 26

Липсват 200 000 работници за летния сезон на морето

автор:Дума

visibility 1077

/ брой: 26

Изяли сме повече фалшиво сирене

автор:Дума

visibility 1110

/ брой: 26

Хърватия бойкотира верига за седмица

автор:Дума

visibility 1167

/ брой: 26

Разследват инцидент с кортежа на Вучич

автор:Дума

visibility 1116

/ брой: 26

Хиляди на протест в Шефийлд заради убит ученик с нож

автор:Дума

visibility 1121

/ брой: 26

Накратко

автор:Дума

visibility 1048

/ брой: 26

Европа да потърси себе си

visibility 1127

/ брой: 26

За мрежата на октопода

автор:Гергана Пирозова

visibility 1145

/ брой: 26

„С отговорност към България, с мисъл за бъдещето“

visibility 1182

/ брой: 26

За дълбоко и всестранно обновление на БСП

visibility 1167

/ брой: 26

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ