Продажбите на дребно нарастват с 5,5% годишно
/ брой: 275
Продажбите на дребно в България ще нараснат до 13 млрд. долара през 2015 г. в сравнение с прогнозираните за тази година 10 млрд. долара според последния доклад на изданието Retail Guide за страната ни. Нарастващият разполагаем доход на българите, търсещи повече избор, и ниските цени, предлагани от чуждестранни и местни вериги, се очаква да бъдат основните двигатели на растежа.
Заедно с подновения икономически растеж продажбите на дребно ще се увеличават средно с 5.5% на година между 2011 и 2015 г. Нарастващото градско население с по-висок разполагаем доход и интерес към пазаруването също ще спомогнат за увеличаването на продажбите на дребно, а оттам ще нараснат и инвестициите в сектора в средносрочен план.
През 2010 г. България беше лидер в ЦИЕ по новооткрити молове. София в момента оглавява пазара в България с пет действащи мола, които разполагат с 230 000 кв. м търговски площи, както и един аутлет мол с 36 000 кв. м. В момента в столицата се строят три нови мола с тотална площ близо 400 000 кв.м. От тях общите отдаваеми търговски площи ще бъдат 195 000 кв. м, което означава, че те почти ще се удвоят в следващата година.
България се нарежда на 13-о място в Европа по търговски площи в търговски центрове, които трябва да бъдат завършени до края на 2012 г., според данни на Cushman & Wakefield. До края на 2012 г. около 181 500 кв. м търговски площи из цялата страна ще излязат на пазара, според доклада. По отношение на наличните търговски площи България се нарежда на 30-о място в Европа с 67.5 кв. м търговски площи на всеки 1000 жители, което е доста под средното ниво за Европа от 240 кв. м. Това предполага осезаеми възможности за ръст в следващите две-три години.