17 Май 2024петък08:16 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Няколко думи

Пробит байрак

/ брой: 160

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1110

Експертът по пътна безопасност Богдан Милчев за пореден път каза това, което всички знаят - за десет години на власт сегашните управляващи доказаха, че освен с всичко друго, не са способни да се справят с още един твърде сериозен проблем, какъвто е войната по пътищата. Въртят на празни обороти по темата и всяват допълнителен хаос. Някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души.

Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. С новата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само харчи бюджетни пари без това да има някакъв ефект. Единствената безумна идея, която роди шефката на агенцията Малина Крумова е да праща 60-годишните шофьори на психотест и техните книжки да не са безсрочни. Подобни предложения само показваха безсилието на властта пред сериозен проблем, какъвто е безопасността по пътищата.

За неговото решаване се тръгва по силата на най-малкото съпротивление - да се намалят участнците в движението по един твърде съмнителен критерий - възрастта. Както беше казал един мустакат чичко - има човек има проблем, няма човек няма проблем. Освен това 60-годишните още работят. Вече са развили опита и рефлексите, които липсват на младите и нахакани шофьори. Ами какво ще правят професионалните шофьори на предпенсионна възраст, тя нали е с тенденция да стане 65 г.

Към всичко това трябва да прибавим и поредният провал на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. И докато властта върти на празни обороти хората гинат по пътищата заради калпави пътища и нефелно законодателство.

През 2015 г. тогавашният министър на транспорта Ивайло Московски настояваше сегашният Закон за движение по пътищата да се раздели на три - за движение по пътищата, за водачите и за пътните превозни средства. Това бе направено и точно преди година, след обществено обсъждане, проектите бяха внесени в парламента. Изведнъж сегашният транспортен министър Росен Желязков смени курса и се обяви за един изцяло нов закон за движение по пътищата, който щял да бъде представен до месеци. Убеждението на кабинета било, че трябва да се върви към консолидация, а не към фрагментация на законодателството. Ще се пише и пътна карта за безопасността по пътищата. Все едно Московски бе тръгнал да разпарчетосва законодателството без "убеждението на кабинета".

А ако има предизборен байрак, който управляващите изхабиха  от употреба, то това са магистралите. Байракът вече е не само изхабен, но и пробит от лъжи и празни обещания. Да не говорим за километрите трикольорни лентички, зяносани при откриването на всеки пет километра нов път. При тези инфраструктурни проекти са големите пари, там е голямата корупция, Те са само за богоизбрани фирми на хора от най-близсото Му обкръжение. Вероятно Богдан Млчев е прав, че магистрала "Тракия" е най-опасната магистрала в целия Европейски съюз. Пример в това отношение е отсечката между Чирпан и Стара Загора, където  от 2015 г. до юни 2020 г. са загинали 22 души. След поредния инцидент, при който ТИР отне живота на шест души властта се сети най-после да прави ремонт, който уж започва следващия месец. Това показва, че докато българските политици се бъркат в действията на експертите, които имат преки отговорности за състоянието на транспортната система, а пробитият айрак ще продължава да се вее.

Еврокомисията ни отписа за еврото догодина

автор:Дума

visibility 680

/ брой: 90

Прогнозират добър летен сезон, откриват го в петък

автор:Дума

visibility 683

/ брой: 90

Лозарският сектор е в трудна ситуация

автор:Дума

visibility 667

/ брой: 90

Рекордните 6,73 млрд. лв. осчетоводени неправилно

автор:Дума

visibility 581

/ брой: 90

Атентат срещу Роберт Фицо

автор:Дума

visibility 727

/ брой: 90

ЕС одобри пакта за миграцията

автор:Дума

visibility 714

/ брой: 90

Гърция забрани телефоните в час

автор:Дума

visibility 704

/ брой: 90

Накратко

автор:Дума

visibility 650

/ брой: 90

С теб сме, Роберт!

автор:Дума

visibility 690

/ брой: 90

Сами сме срещу мобилните оператори

visibility 729

/ брой: 90

Имитация на нормално

visibility 653

/ брой: 90

БСП срещу статуквото и в защита на националните интереси

автор:Дума

visibility 744

/ брой: 90

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ